'FutbolNet' a Oman.

La Fundació FC Barcelona i Shell han iniciat l’aplicació de ‘FutbolNet’ a Oman. El projecte ha debutat a Muscat, la capital del país, i a la ciutat de Bedia i s’estrendrà progressivament per la geografia omanita fins a arribar el 12 i 13 de juny a Sohar i a Barka, respectivament. ‘FutbolNet’ s’implementarà durant dos anys en aquest territori i es preveu que hi participin uns 2.000 joves d’entre 8 i 16 anys.

‘FutbolNet’ és un programa educatiu que utilitza el futbol per promoure habilitats per a la vida com el compromís, el respecte, la tolerància, el treball en equip, la responsabilitat i l’esforç entre els nens i nenes d’entre 8 i 16 anys. El programa ha estat molt ben rebut per la comunitat omanita, que sent que és un gran benefici per al desenvolupament individual i col·lectiu dels joves del seu país. ‘FutbolNet’ compta en aquest territori amb el suport del Ministeri d’Esports, el Ministeri d’Educació i la Federació de Futbol d’Oman.

El poder d’un projecte social d’èxit contrastat

"’FutbolNet’ reflecteix el compromís actiu i de llarg termini de Shell en el desenvolupament d’Oman. El programa està dissenyat per promoure entre els joves d’Oman coneixements i habilitats socials que tindran un impacte positiu no només en les seves vides, sinó també en les seves famílies i comunitats. La passió compartida per l’esport a Oman i a tot el món és la que permet que el futbol tingui un paper positiu a les vides dels joves. Es també la passió compartida per l’excel·lència la que ajudarà a construir les vides dels futurs líders del país”, va assegurar durant el llançament de l’aplicació del projecte el president de Shell Development Oman, John Blascos.

“Estem molt contents per participar en aquesta iniciativa a Oman, un país que comparteix la seva passió pel futbol. ‘FutbolNet’ aporta l’experiència d’un líder innovador global, Shell, i el poder transformador del FC Barcelona als joves d’Oman oferint-los l’oportunitat d’aprendre valors clau per tenir èxit a la seva vida”, va dir Antoni Tombas, patró de la Fundació FC Barcelona desplaçat a Oman per a aquest esdeveniment.

La metodologia de ‘FutbolNet’ té com a principal objectiu promoure el diàleg entre els participants a través del qual entren en una relació de respecte i comprensió mutus, alhora que adquireixen confiança en ells mateixos i assumeixen responsabilitats, habilitats necessàries per a la vida.