Cesc Fàbregas durante la firma de la pelota "Barça Spirit"

El FC Barcelona i l'entitat social Spirit of Football col·laboren per fomentar els valors i l'enteniment entre els pobles amb una iniciativa solidària que es posa en marxa aquest mes de gener.

Spirit of Football és una organització sense ànim de lucre que cada quatre anys inicia un recorregut per diferents països del món amb una pilota (The Ball) que parteix des d'Anglaterra (lloc on es va inventar el futbol) fins finalment arribar a la seu del Mundial (arribarà al Brasil el 2014). A la pilota hi signen els habitants de cada localitat per on passa, i fa un recorregut per entitats socials i escoles amb l'objectiu d'unir els pobles i posar de manifest el component enriquidor i els valors d'aquest esport, fins a arribar completament signada al Brasil.

Es crea la pilota ‘Barça Spirit’ (‘L'esperit del Barça’)

A partir d'aquest projecte, el FC Barcelona, a través de la seva Fundació, i Spirit of Football han creat una nova iniciativa: ‘The Barça Spirit Ball’ (‘La pilota de l'esperit del Barça’). Els jugadors del primer equip han signat, recentment, una pilota oficial de Spirit of Football, que acaba de ser enviada al Brasil, país que acollirà el pròxim Mundial del 2014. Durant tot el 2013 i part del 2014 aquest pilota recorrerà més de 100 escoles de diverses zones del Brasil, inclosos centres educatius de diverses faveles. S'estima que unes 50.000 persones, especialment nens i joves, podran veure la pilota signada pels jugadors del FC Barcelona, i participar en les sessions informatives per a la promoció de l'educació i dels valors que aquest esport i el Barça representen, i per reforçar el vincle entre tots els pobles. Després d'aquest llarg periple pel Brasil, ‘The Barça Spirit Ball’ es podrà veure exposada al Museu del Futbol de São Paulo.

Més informació a:

www.facebook.com/sof2014