Rosell, amb els infants que han participat en la presentació de 'Barçakids'. FOTO: ÀLEX CAPARRÓS / FCB

Aquest dimecres el president del FC Barcelona, Sandro Rosell, ha presentat el nou programa de la Fundació FC Barcelona, ‘Barçakids’. L’acte s’ha celebrat al CEIP Brasil de Barcelona i ha comptat amb la presència del directiu del FC Barcelona, Ramon Pont , i de diversos patrons de la Fundació.

Entre altres membres d’institucions que també col·laboren en el projecte, hi han assistit la directora general adjunta de l’Obra Social “la Caixa”, Elisa Duran; el regidor del districte de Sant Martí, Eduard Freixedes, i el secretari general de l’Esport de la Generalitat de Catalunya, Ivan Tibau.

Rosell ha recordat que es tracta del "projecte pedagògic més ambiciós de la Fundació FC Barcelona" i ha interactuat amb les infants recordant-los quins són els valors que posa de manifest el projecte. D'altra banda, el secretari general de l'esport, Ivan Tibau, ha reconegut que "es treu el barret davant de 'Barçakids', un projecte que demostra la sensibilitat del Club amb el país".

Què és ‘Barçakids’?

‘Barçakids’ és un programa desenvolupat per la Fundació del FC Barcelona adreçat als nens i nenes de 6 a 12 anys (educació primària), que pretén fomentar i consolidar el seu sistema de valors a través dels principis pedagògics de l’esport, del joc i de la participació activa i inclusiva.

L’objectiu és, amb rigor pedagògic i utilitzant procediments dinàmics i innovadors, promoure en els infants l’anàlisi i el coneixement d’hàbits i actituds que generin canvis que els ajudin a créixer a títol personal i col·lectiu. Sempre utiltzant l’esport com a eina de motivació.

Aplicació a les escoles i en l’entorn virtual

El projecte té dos àmbits d’actuació: un de presencial i un altre de virtual.

L’àmbit presencial es duu a terme a les escoles, al llarg de tres dies. Els alumnes es divideixen en diferents grups i cadascú dedica una jornada lectiva sencera al projecte. A raó de 50 alumnes per dia, el projecte té a cada centre uns 150 beneficiaris.

A cada escola ‘Barçakids’ hi trasllada un ‘Edukit’, una unitat de recursos mòbil en forma de petit camp de futbol que ofereix material esportiu, pantalles, tauletes tàctils i material escolar per dur a terme les activitats.

Amb aquestes eines, a cada escola, s’apliquen cinc unitats didàctiques basades cadascuna en un valor: respecte, esforç, ambició, treball en equip i humilitat. Tots ells escollits per formar part del sistema de valors del FC Barcelona, així com dels idearis d’institucions com l’Unicef i del currículum educatiu del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

L’àmbit virtual (www.fcbkids.cat) pretén donar continuïtat al programa presencial, proporcionant recursos lúdics i didàctics per a la comunitat educativa (mestres, educadors, famílies i infants), mes enllà de les sessions a les escoles.

15.000 beneficiaris durant el curs 12/13

‘Barçakids’ tindrà aquest curs 15.000 beneficiaris i recorrerà centres escolars de Catalunya (incloent-hi la franja de Ponent i la Catalunya Nord), el País Valencià, les Illes Balears, Andorra i l’Alguer (Itàlia).

La temporada passada la Fundació va presentar el projecte a la comunitat educativa. A partir d’aquí, les escoles on s’aplica ‘Barçakids’ durant aquest curs han estat seleccionades seguint criteris d’ordre d’inscripció, condicions tècniques i territorialitat. La itinerància del projecte per a aquest curs ja està tancada. Amb vista a la primavera s’obrirà un nou període d’incripció per al curs 13/14.