Imatge de la campanya 'Barcelona dóna la cara per la sida'.

Imatge de la campanya 'Amigos de Malik'.

Aquest dissabte, dia 1 de desembre, se celebrarà el Dia Mundial contra la Sida i la Fundació FC Barcelona vol sumar-se a la difusió d’aquesta causa. Conscient que després de 30 anys de pandèmia l’esperança d’aturar la sida és més gran que mai, la Fundació convertirà el partit d’aquest dissabte entre el FCB i l’Athletic Club en un clam per fer un pas més en aquesta direcció.

Suport a dues campanyes de sensibilització

Per aconseguir-ho, enguany la Fundació vol donar suport a dues campanyes que promouen la sensibilització sobre aquesta malaltia i la captació de fons per a la investigació. D’una banda, el projecte ‘Barcelona dóna la cara per la sida’ de la Fundació Lluita contra la Sida (FLS) i, de l’altra, la campanya ‘Amigos de Malik’, de l’ONG Metges Sense Fronteres (MSF).

La primera pretén augmentar la conscienciació pública sobre aquesta xacra amb diverses accions a Barcelona, entre les quals hi ha una gala benèfica i la il·luminació en vermell de diversos edificis i façanes emblemàtiques de la ciutat el dia 1 de desembre a la nit. La segona pretén donar a conèixer la importància d’evitar la transmisió del VIH de mares a fills a l’Àfrica.

Accions a l’Estadi

Per posar de manifest aquest compromís, durant el FCB-Athletic Club la Fundació repartirà per diverses zones de l’Estadi llacets vermells, símbol de la lluita contra aquesta malaltia, a més de xapes i díptics informatius de la campanya de Metges Sense Fronteres ‘Amigos de Malik’.

L’‘speaker’ del Camp Nou, Manel Vich, farà també una menció a la causa en la seva intervenció i als videomarcadors s’emetran, durant la prèvia del partit, els espots de les dues campanyes.