Un Barça-Llevant en clau de Sant Jordi. FOTO: FCB

Aquest dissabte, coincidint amb el partit Barça-Llevant, la Fundació prepara diverses accions per al foment de la lectura.

D’una banda, en la prèvia del partit es repartiran díptics informatius sobre el conte solidari ‘La força del Barça’, que recentment han posat a la venda la Fundació FC Barcelona, la Fundació Leo Messi i la Fundació Ànima amb l’objectiu de recaptar fons per als projectes d’investigació en la lluita contra el càncer en la infància, liderats pel Dr. Josep Sánchez de Toledo, eminent oncòleg.

'Lletres, al camp!'

D’altra banda, coincidint també amb aquest partit, la Institució de les Lletres Catalanes i la Fundació FC Barcelona duran a terme la tradicional acció de promoció de les lletres catalanes, ‘Lletres, al camp!’. Sandro Rosell rebrà a la llotja els onze escriptors i escriptores que enguany formen part d’aquesta iniciativa, acompanyats pel conseller de Cultura de la Generalitat, Ferran Mascarell, i per la directora de la Institució de les Lletres Catalanes, Laura Borràs. Fins al 23 d’abril, a les instal·lacions del Club es repartiran 15.000 punts de llibre que formen part d’una col·lecció editada especialment per a l’ocasió i que apleguen frases d’aquests onze autors reconeguts amb diversos premis literaris.

La col·laboració i implicació del FC Barcelona amb la cultura i la celebració de l’Any Espriu, però, va més enllà d’aquesta acció i el proper mes de maig el Museu del FC Barcelona acollirà una petita exposició dedicada al poeta català. Abans del partit Barça-Llevant s’emetrà també pel videomarcador la frase del dia de l’any Espriu.

L’equip d’autors participants en aquesta edició de ‘Lletres, al camp!’ són:

Jaume Cabré (Barcelona, 1947). Escriptor. Premi d'Honor de les Lletres Catalanes. ‘Jo confesso’

Lluís Calvo (Saragossa, 1963). Llicenciat en geografia, és poeta, escriptor i assagista. Premi Crítica Serra d’Or de poesia per ‘Estiula’

Ada Castells (Barcelona, 1968). Llicenciada en periodisme i amb estudis de teologia, és escriptora. Permi Sant Joan Unnim per ‘Pura Sang’

Alba Dedeu (Granollers, 1984). Llicenciada en medicina, és escriptora i traductora. Premi Crítica Serra d’Or de Narració per ‘Gats al parc’

Anna García Garay (Sabadell, 1972). Poeta. Premi Gabriel Ferrater de poesia per ‘Els mots encreuats’

Francesc Garriga (Sabadell, 1932). Llicenciat en filologia germànica. Professor i poeta. Premi Cavall Verd de poesia per ‘Ragtime’

Rafael Nadal (Girona, 1954). Periodista i escriptor. Premi Josep Pla per ‘Quan érem feliços’

Maria Carme Roca (Barcelona, 1955). Llicenciada en història i filologia catalana, és escriptora. Premi Joaquim Ruyra per ‘Katalepsis’

Màrius Serra (Barcelona, 1963). Llicenciat en filologia anglesa, és articulista, enigmista, narrador i traductor. Premi Sant Jordi de novel·la per ‘Plans de futur’

Sílvia Soler (Figueres, 1961). Llicenciada en ciències de la informació, és escriptora i periodista. Premi de les Lletres Catalanes Ramon Llull per ‘L’estiu que comença’

Tina Vallès (Barcelona, 1976). Llicenciada en filologia catalana, és escriptora, traductora i correctora. Premi Mercè Rodoreda 2012 per ‘El parèntesi més llarg’

També repartiment de roses

Com és tradició en les prèvies dels partits a tocar de Sant Jordi, l'Àrea Social repartirà roses a les sòcies i aficionades que assisteixin al Camp Nou aquest dissabte. Per aquest motiu la carpa de tribuna habilitada per a l’actualització del cens no serà operativa. Els socis i sòcies que vulguin fer aquestes gestions aquest dissabte s’hauran d’adreçar a les carpes instal·lades als gols o a l’Oficina del Cens, que estarà oberta des de les 10 h fins a la mitja part del partit.