Mark Carne, vicepresident de Shell per al Pròxim Orient i el Nord d’Àfrica i el director general del FC Barcelona, Antoni Rossich.

La Fundació FC Barcelona i Shell han decidit associar-se per portar el projecte ‘FutbolNet’ de la Fundació FC Barcelona a l’Iraq, Oman i Qatar.

La Fundació FC Barcelona aplicarà el projecte ‘FutbolNet’ durant el 2013 en aquests territoris, utilitzant l'esport per promoure valors com el treball en equip, la responsabilitat i el lideratge entre els joves d’entre els vuit i els disset anys.

Shell ja està executant programes socials a Qatar, en col·laboració amb l'Associació de Futbol de Qatar, per tal de promoure un estil de vida saludable i actiu entre els joves, en línia amb la Visió Nacional de Qatar 2030.

El vicepresident de Shell per al Pròxim Orient i el Nord d’Àfrica, Mark Carne; el director general del FC Barcelona, Antoni Rossich, i el director general de la Fundació FC Barcelona, Josep Cortada, han expressat el seu entusiasme en signar l'acord que permetrà iniciar aquest innovador projecte.

"Nosaltres fem servir el llenguatge universal del futbol per inculcar valors als nens i ajudar-los en el seu desenvolupament, ja sigui en el terreny de joc o en les seves comunitats", ha assegurat Antoni Rossich.

L'associació entre la Fundació FC Barcelona i Shell és la primera d’aquesta mena a l'Orient Mitjà. ‘FutbolNet’ operarà a nivell de base per enfortir els joves i millorar les seves habilitats a través dels entrenaments amb una metodologia basada en valors.

El factor clau que ha provocat que Shell s’interessés a associar-se amb la Fundació FC Barcelona és el fet que el Barça no només és reconegut mundialment per la seva excel·lència esportiva, sinó també pel seu compromís social únic.

"Shell se sent orgullosa de col·laborar amb la Fundació FC Barcelona en aquesta interessant iniciativa. Es tracta de donar als joves les eines que necessiten per tenir èxit en una regió on la desocupació juvenil és un problema greu", ha declarat Mark Carne.

La Fundació FC Barcelona ha desenvolupat diferents programes que utilitzen l'esport com a vehicle per promoure valors positius entre els infants i els adolescents de tot el món, i també compta amb aliances internacionals amb l’Unicef, la Fundació Bill & Melinda Gates, la Fundació Pies Descalzos i la Fundació Leo Messi.

Shell és un dels més grans inversors estrangers en cadascun dels països on ‘FutbolNet’ s’aplicarà. Aquesta aliança uneix dues empreses de molt diferent naturalesa, que comparteixen una visió i uns valors. Shell creu en la creació d'oportunitats per a les persones, i està entusiasmada amb el potencial que té aquest programa per ajudar els joves a desenvolupar habilitats que milloraran les seves vides.

En aquests moments, Shell i la Fundació FC Barcelona estan intentant involucrar les organitzacions i institucions rellevants de l’Iraq, d’Oman i de Qatar per posar en marxa la iniciativa.