Logotip del Dia Mundial de les Malalties Minoritàries

Aquest dijous 28 de febrer se celebra el Dia Mundial de les Malalties Minoritàries i, un any més, la Fundació FC Barcelona vol donar suport a aquesta causa oferint els altaveus del Club per donar visibilitat a aquest grup de patologies -sovint oblidades-, als que les pateixen i a les seves famílies.

Per aquest motiu, la Fundació, amb la col·laboració del Barça Regal, ha organitzat diverses accions de sensibilització coincidint amb el partit d’Eurolliga que es jugarà aquest vespre al Palau entre el Barça Regal i el Khimki Moscú. Una vintena d’infants que pateixen alguna d’aquestes malalties han estat convidats, amb les seves famílies, a veure el partit i es podran fer una foto a peu de pista amb la plantilla del Barça Regal. A més, durant la prèvia del partit l’‘speaker’ del Palau farà una menció a la causa per donar a conèixer la implicació del Club en aquest àmbit.

Del 6 al 8% de la població mundial pateix alguna malaltia minoritària

Les entitats que han col·laborat en aquestes accions amb FEDER (Federació Espanyola de Malalties Rares i el seu comitè català), la Fundació Doctor Robert i la Federació Catalana de Malalties Poc Freqüents. La Fundació també ha posat a disposició d’aquesta iniciativa les xarxes socials del Club, on durant aquest dijous es farà difusió d’un vídeo de sensibilització produït per FEDER Catalunya.

Existeixen 7.000 malalties minoritàries i segons la comissió organitzadora d’aquest Dia Mundial, no és tan estrany patir-ne una. Concretament, entre el 6 i el 8% de la població mundial estaria afectada per aquestes malalties. En la seva major part són cròniques i el 65% són greus i invalidants. Es calcula que afecten 400.000 catalans i que poden afectar el 3-4% dels nounats.