Isidre Fainé, Valentí Fuster i Sandro Rosell, durant la signatura de l'acord. FOTO: VÍCTOR SALGADO / FCB

El president del FC Barcelona, Sandro Rosell, el president de ‘La Caixa’ i de la Fundació ‘La Caixa’, Isidre Fainé i el director general del Centre Nacional d’Investigacions Cardiovasculars (CNIC) i president de la Fundació SHE (Science, Health and Education), el doctor Valentí Fuster, han presentat avui un KitCaixa destinat a promoure els hàbits saludables entre els alumnes d’educació infantil d’escoles de Catalunya.

Beneficiaris d’entre 3 i 5 anys

El nou ‘kit’, impulsat en el marc del programa eduCaixa, té com a objectiu que els nens d’entre 3 i 5 anys puguin reflexionar sobre la relació directa entre els seus hàbits diaris i la seva salut actual i futura.

Les activitats proposades pel ‘kit’ estan relacionades amb diferents àmbits de la salut: l’alimentació, el descans, la importància de tenir una vida activa, el coneixement de les parts del cos, els sentits i les emocions.

Cadascuna de les activitats està presentada pel Dr. Ruster i Elmo, personatges de Barri Sèsam, i per Cardio, una representació del cor que forma part del programa educatiu de la Fundació SHE i que ajudarà els infants a saber que tot el que fan repercuteix en el seu cos.

Amb material pedagògic específic

El ‘kit’ conté petites narracions per llegir a classe, jocs i dinàmiques, així com nombrosos elements visuals que permeten omplir el dia a dia de l’aula d’hàbits saludables. A més, el professorat disposa de material pedagògic específic per treballar les activitats a classe i per fer participar les famílies.

Des de l’any 2009 l’Obra Social ‘La Caixa’ i la Fundació FC Barcelona desenvolupen plegades un ampli ventall d’activitats dirigides a promoure la pràctica de l’esport i els hàbits saludables entre la infància, posant especial èmfasi en els nens en risc o situació d’exclusió. Un exemple és la campanya ‘Som el que mengem’, en la qual col·labora també la Fundació SHE, per promoure bons hàbits alimentaris entre els més joves.