Rafa Márquez, Ángel Alverde i Javier Faus, durant la presentació del projecte. FOTO: CONSEJO DE LA COMUNICACIÓN

La Fundació FC Barcelona i el Consell de la Comunicació de Mèxic han presentat aquest dijous un conveni de col·laboració per a la promoció de la lectura a Mèxic amb l'objectiu de convidar els nens i joves a llegir 20 minuts al dia. L'acord pren forma a través de la campanya 'Diverteix-te Llegint', protagonitzada per Iniesta, Xavi, Piqué, Messi i Puyol, que ha estat estrenada aquest dijous a l'Auditori Nacional de la ciutat de Mèxic DF. El Barça es converteix així en el primer equip internacional de futbol ambaixador i promotor de la lectura en aquest país llatinoamericà.

"Llegir et fa gran"

El projecte ha estat presentat per Javier Faus, vicepresident econòmic i estratègic del FC Barcelona, i per Ángel Alverde, president del Consell de la Comunicació, acompanyats de diverses pesonalitats de l'àmbit polític i social mexicà, com ara l'exblaugrana Rafa Márquez.

En l'espot de la campanya es poden veure els jugadors del FC Barcelona convertits en guerrers mitjançant unes reeixides animacions que traslladen als joves el món de fantasia i emoció que poden trobar també en la lectura. "Llegir et fa gran. Diverteix-te llegint 20 minuts al dia", recorden els jugadors del primer equip en aquesta peça.

Gran seguiment del Barça a Mèxic

Cal destacar que Mèxic és el segon país al món amb més seguidors a Facebook del FC Barcelona, amb 3 milions d'amics. Així mateix, Mèxic DF és la segona ciutat més popular en aquesta pàgina, amb 600.000 seguidors.

Durant la presentació, el vicepresident econòmic i estratègic del FC Barcelona, Javier Faus, ha assegurat estar "molt il·lusionat amb l'aliança que el Barça i la seva Fundació han iniciat amb el Consell de la Comunicació". Faus ha reconegut que aquest acord tindrà "ressò internacional" i ha assegurat estar "segur que tindrà un impacte en l'educació dels infants i joves mexicans".

Ángel Alverde, president del Consell de la Comunicació, va reconèixer durant la presentació el compromís del Barça per encomanar als seus seguidors mexicans l'hàbit de la lectura i el seu compromís per impulsar l'educació de qualitat a Mèxic. "Estem molt orgullosos de comptar amb el suport del FC Barcelona i establir aquesta aliança a llarg termini", va assegurar.

La campanya 'Diverteix-te Llegint' té com a objectiu fomentar una cultura de lectura a Mèxic per impulsar una educació de qualitat que ofereixi als més joves oportunitats de desenvolupament personal per millorar la qualitat de vida, elevar la productivitat i forjar competències ciutadanes que contribueixin al desenvolupament i creixement del país.