Ramon Pont i Ramon Cierco amb els representants de Shell i del govern d'Oman.

Aquest dimarts, en el marc de la fira esportiva Oman Sports Exhibition celebrada a la capital del país (Masqat), la Fundació FC Barcelona, en col·laboració amb Shell Development Oman, el Ministeri d’Esports i el Ministeri d’Educació d’Oman han anunciat que s’està treballant per aplicar el programa ‘FutbolNet’ a quatre ciutats d’Oman: Masqat, Barka, Sohar i Bedia.

Els vicepresidents de la Fundació FC Barcelona assistents a l’acte, Ramon Pont i Ramon Cierco, i el president de la Shell Development Oman, John Blascos, han expressat el seu entusiasme en la presentació d'aquest projecte d’educació en valors a través del futbol que s’està ultimant aquests dies juntament amb el ministeris d’Esports i Educació del país.

Orgull per l'entesa conjunta

"Ens agradaria donar les gràcies al poble d'Oman per la seva càlida benvinguda i suport a aquest projecte. Estem molt contents de prendre part en aquesta iniciativa i ajudar a fomentar entre els joves d’aquí els valors que es deriven de l’esport", ha assegurat Ramon Pont, vicepresident de la Fundació, en la seva intervenció.

"Aquesta és una altra interessant iniciativa que Shell està orgullosa d'introduir a Oman com a part de la nostra inversió en la comunitat del país. Estic segur que ‘FutbolNet’ contribuirà positivament a la millora d’importants habilitats entre els joves d'Oman", ha afegit el president de Shell Development Oman, John Blascos.

‘FutbolNet’ és un programa educatiu que utilitza el futbol per promoure habilitats per a la vida com el compromís, el respecte, la tolerància, el treball en equip, la responsabilitat i l'esforç entre els nens i nenes d’entre 10 i 17 anys. El programa ha estat ben rebut per la comunitat omanita, que sent que és un gran benefici per al desenvolupament individual i col·lectiu dels joves del país.

El projecte arribarà també a Qatar i Iraq

L'aliança entre la Fundació FC Barcelona i Shell a Oman, que s’implementarà sobre el terreny properament, és la primera d’aquestes característiques a l'Orient Mitjà, i es replicarà posteriorment a Qatar i a l'Iraq. Un factor clau pel qual els Ministeris d'Esports i d'Educació d’Oman i Shell Development Oman s’han associat amb la Fundació FC Barcelona és el fet que el Barça no només és reconegut en l’àmbit mundial per la seva excel·lència esportiva, sinó també pel seu particular compromís social.

La Fundació FC Barcelona desenvolupa diferents programes que utilitzen l'esport com a vehicle per promoure valors positius entre els nens i adolescents de tot el món i compta amb aliances internacionals amb agències de les Nacions Unides, la Fundació Bill & Melinda Gates, la Fundació Leo Messi i la Fundació Pies Descalzos, entre d’altres.