Bill Gates visitant un dels projectes de la seva Fundació a l'Índia.

Coincidint amb el Dia Mundial contra la Pòlio, la Fundació FC Barcelona vol donar a conèixer, un cop més, el seu ferm compromís en la lluita per l’eradicació d’aquesta malaltia, que, tot i que està eliminada en un 99,9%, encara està present a l’Afganistan, Nigèria i el Pakistan.

Per seguir aquest camí cap a la desaparició total d’aquesta xacra, la Fundació camina de la mà de la de Bill & Melinda Gates Foundation, entitat amb la qual impulsa diverses accions de visibilitat, per donar a conèixer la situació d’aquesta malaltia al món, en el marc de l’aliança “More than a Goal. End Polio”.

Participació recent en l’Assemblea General de l’ONU

Fruit d’aquesta entesa, al mes de setembre passat, el president del FC Barcelona va ser convidat per la Fundació de Bill Gates a participar en la sessió ‘El nostre compromís amb la propera generació: el llegat d’un món sense pòlio’, que es va celebrar a Nova York en el marc de l’última Assemblea General de les Nacions Unides. Una reunió d’alt nivell institucional, amb la presència de Ban Ki-moon, secretari general de les Nacions Unides, que va servir per fixar el full de ruta que les entitats públiques i privades han de seguir per acabar amb la pòlio.

El FC Barcelona va ser convidat com a entitat compromesa amb els temes socials que posa a l’abast d’aquesta iniciativa tot el seu potencial de difusió. A continuació reproduïm el vídeo del discurs de Sandro Rosell en aquesta sessió.