Un cop muntat, l''Edukit' es convertix en la pista central de 'Barçakids'. FOTO: FC BARCELONA

L''Edukit' conté material esportiu de diverses disciplines. FOTO: FC BARCELONA

El projecte ‘Barçakids’ de la Fundació FC Barcelona recorre les escoles catalanes amb l’objectiu d’apropar els infants d’entre 6 i 12 anys als valors inherents al món de l’esport de manera atractiva i innovadora. Amb només dos mesos de vida, ‘Barçakids’ ja ha rebut una càlida acceptació tant per part dels docents com dels infants beneficiaris.

El projecte s’aplica mitjançant un ‘Edukit’, un centre de recursos pedagògics mòbil que, alhora, és un espai de treball vivencial de fins a 90 metres quadrats, que s’instal·la a les escoles i que té forma de petit camp de futbol. Pedagògicament, el microcosmos que crea l'‘Edukit’ ajuda els infants a exaltar tots els sentits, activant el seu interès i les ganes d’aprendre.

Amb eines multimèdia i estris esportius

Aquesta eina arriba als centres en forma de baguls però es desplega a les aules polivalents de les escoles i es converteix en la veritable pista central de l’espectacle ‘Barçakids’. Un cop muntat, a l’‘Edukit’ s’hi poden veure clips audiovisuals gràcies a una pantalla de 55 polzades i un equip de so, inserits en una porteria de futbol. Davant d’això s’estén una catifa verda que simula la gespa d’un camp de futbol, on es posen en pràctica una part de les activitats del projecte.

L'‘Edukit’ proposa activitats ben diverses amb un gran ventall d’estris i materials. Des de tauletes tàctils per fer d’una gimcana a través de codis QR, fins a perruques i disfresses per dur a terme escenificacions o material esportiu com ara pilotes de futbol, handol, rugbi o estics d’hoquei.

Més informació sobre l''Edukit' i sobre 'Barçakids' a www.fcbkids.cat