Presentació del projecte als beneficiaris a la ciutat de Bàssora. FOTO: FCB

El patró Sergi González, a l'esquerra, acompanyat de les autoritats locals durant la presentació de 'FutbolNet' a l'Iraq. FOTO: FCB

La Fundació FC Barcelona i Shell completen l’aplicació de ‘FutbolNet’ al Pròxim Orient amb l’inici de les activitats a l’Iraq. La posada en marxa en aquest país d’aquesta metodologia de foment de valors a través del futbol va ser acompanyada d’un acte de presentació, celebrat recentment a Bàssora, amb l’assistència de Sergi González, patró de la Fundació FC Barcelona; de Hans Nijkamp, màxim representant de Shell a l’Iraq, i de Waleed Al-Musawi, director general del Ministeri de Joventut i Esports iraquià.

Recorregut per tot el país

Aquest projecte començarà a rodar a l’Iraq amb la celebració de diversos ‘Festivals FutbolNet’, a partir del 5 de juny, a la ciutat de Bàssora i a les províncies de Zobeir, Abil Khasib, Annashwa i Al Deir, al sud de l’Iraq. A cada zona el ‘Festival FutbolNet’ durarà cinc dies, durant els quals els infants i els seus pares tindran l’oportunitat d’interactuar amb aquesta metodologia, jugar a futbol i, en definitiva, entendre la filosofia de ‘FutbolNet’.

El programa es desenvoluparà a l’Iraq durant un període de dos anys i hi participaran uns 2.000 joves. S’aplicarà a les instal·lacions esportives de diversos clubs de futbol locals i els seus beneficiaris han estat triats seguint criteris d’edat i proximitat. ‘FutbolNet’ és un programa que s’ha desenvolupat per promoure l’esport com a vehicle de foment dels valors entre els infants i joves de tot el món. La metodologia afavoreix habilitats vitals i de lideratge com el compromís, el respecte, la tolerància, el treball en equip i la responsabilitat entre els joves de 8 a 16 anys.

Valoracions positives de les entitats implicades

“L’aplicació de ‘FutbolNet’ permetrà al jovent de l’Iraq treballar, a partir del futbol, valors necessaris per al desenvolupament personal, tant en l’àmbit individual com en el col·lectiu. I estem molt il·lusionats de portar aquest programa a l’Iraq, un país on el futbol es viu amb molta passió”, va comentar el patró de la Fundació FC Barcelona, Sergi González, durant la recent presentació del projecte a l’Iraq.

Per la seva banda, Hans Nijkamp, vicepresident de la companyia Shell a l’Iraq, va assegurar: “’FutbolNet’ reflecteix l’extensa i activa col·laboració de Shell a l’Iraq. S’ha demostrat que ‘FutbolNet’ és una eina social molt efectiva per proporcionar eines als infants i joves que els ajudin en el seu desenvolupament al llarg dels anys. A l’Iraq el programa proporcionarà als joves coneixements i habilitats de lideratge que tindran un impacte positiu no només en les seves vides, sinó també en les de les seves famílies i comunitats. És la passió compartida per l’esport que hi ha a l’Iraq i a tot el món el que permet que el futbol tingui un paper positiu en les vides del jovent”.