Casaus, al seu despatx / FOTO: ARXIU FCB

Aquest dimarts 12 de febrer es compliran cent anys del naixement de Nicolau Casaus de la Fuente i Jené i el FC Barcelona celebrarà una jornada d’homenatge al carismàtic vicepresident. L'acte es prodrà seguir en directe a través de 'streaming' al web del Club i comptarà amb la presència de Sandro Rosell, que serà l'encarregat d'obrir la sessió.

Tot començarà a partir de les 18.15 hores i, després de la intervenció de Rosell, el periodista Xavier Bosch glossarà la figura del que va ser vicepresident durant més de dues dècades. A continuació s’estrenarà el programa especial ‘Porta 104’ de Barça TV, ‘Amic Casaus’, abans de donar pas a un acte del Fòrum Fundació dedicat a la seva figura, amb una taula rodona moderada per la periodista Isabel Bosch i en què hi participaran l’expresident Josep Lluís Núñez, l’exjugador Francisco José ‘Lobo’ Carrasco, l’historiador i exdirectiu del Club, Jaume Sobrequés, i el periodista Enric Bañeres. La cloenda de la sessió serà a càrrec de Jordi Cardoner, vicepresident de l’Àrea Social i nét de Nicolau Casaus.

L’acte també serà retransmès en directe per Barça TV i Esports 3.

Les penyes, protagonistes a l’agost

El protagonisme de les penyes, veritables companyes de viatge barcelonista de Nicolau Casaus, arribarà al mes d’agost, en el marc de la 36a Trobada Mundial de Penyes que se celebrarà a Barcelona durant el trofeu Joan Gamper. La Trobada estarà dedicada al Centenari Casaus i hi haurà una sèrie d’actes per commemorar l’efemèride, com ara una exposició fotogràfica i de records lliurats a Casaus durant la seva llarga etapa en què va liderar l’expansió del moviment penyístic des de l’Àrea Social del Club.