Beneficiaris del projecte durant una sessió a Doha.

La Fundació FC Barcelona i Shell, amb la col·laboració de l’Associació de Futbol de Qatar (QFA), han posat en marxa aquesta setmana ‘FutbolNet’ a Qatar. El projecte ha tingut com a punt de partida tres festivals ludicoesportius duts a terme a les ciutats de Doha i Al Khor, un dels quals ha comptat amb la presència del vicepresident segon de la Fundació, Ramon Cierco. En total, el projecte tindrà en aquest país uns 1.000 beneficiaris d’entre 7 i 12 anys.

‘II’Ab We’anna’ és el nom que pren ‘FutbolNet’ en aquest territori i significa en àrab ‘Juga amb nosaltres’. El projecte s’aplicarà durant 40 setmanes en dues sessions setmanals de dues hores cadascuna a catorze instal·lacions esportives del país. A més de la transmissió de valors a través de la pràctica esportiva en la seva adaptació qatariana, ‘FutbolNet’ oferirà als infants sis mòduls didàctics per fomentar els hàbits alimentaris saludables, una prioritat per al govern de Qatar a causa dels alts índexs d’obesitat infantil del país. Aquest mòduls seran: l’aigua i la hidratació; les fruites, les verdures i els cereals; els efectes perjudicials del menjar ràpid i els ‘snacks’; el greix i el sucre; l’esmorzar i els hàbits de la son; i el tabac així com consells per afavorir la salut a través del futbol.

“‘FutbolNet’ a Qatar ha tingut un llançament espectacular i estem molt orgullosos de dur a terme aquest projecte juntament amb Shell i la Federació Qatariana de Futbol. Estem segurs que el projecte replicarà en aquest país els bons resultats que ja ens està donant a Catalunya”, va confessar Ramon Cierco durant el llançament del projecte a Doha.

“Posem el futbol a l’abast dels infants del país i, alhora, els obrim les portes a una vida més saludable. Esperem induir al canvi d’hàbits en relació amb la salut i a la pràctica esportiva”, va assegurar Wael Sawan, president de Shell Qatar.