Sessió formativa a les oficines del FC Barcelona. FOTO: MIGUEL RUIZ / FCB

Després de l’èxit de ‘FutbolNet’ durant el curs 2011/12, la Fundació FC Barcelona enllesteix durant aquests dies els últims detalls del llançament del projecte amb vista al nou curs. ’FutbolNet’ arribarà a 21 localitats catalanes amb el mateix objectiu de la temporada passada: transmetre valors a través del futbol mitjançant una metodologia innovadora que fomenta el diàleg i la resolució de conflictes entre els infants i joves. ‘FutbolNet’ iniciarà el seu recorregut a finals de setembre. Abans d’això, s’estan duent a terme sessions formatives per als educadors que aplicaran el projecte.

Sessions amb uns 80 educadors

Aquestes formacions consten de tres jornades en què l’equip pedagògic de la Fundació explica als professionals que portaran les regnes de ‘FutbolNet’ a cada municipi quines són les claus d’aquesta metodologia i què significa per a la Fundació aquest projecte de transmissió de valors. Les sessions es duen a terme a quatre localitats catalanes, una per província i en total les atendran una vuitantena d’educadors. La formació de Barcelona s’ha dut a terme, aquests dies, a les oficines del Club. Cada localitat que aplica ‘FutbolNet’ té un equip educatiu format per quatre membres, entre aquests, llicenciats en INEFC i mestres, principalment. Aquest apropament a ‘FutbolNet’ és, doncs, un primer tast de la metodologia que permet conéixer als professionals de l’educació els estàndards de qualitat que la Fundació vol assolir amb aquest projecte.

4.000 beneficiaris a Catalunya

‘FutbolNet’ arribarà aquest curs a uns 4.000 beneficiaris d’entre 8 i 16 anys de les localitats següents: Barcelona, Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Vic, Martorell, Igualada, Salt, Banyoles, Olot, Figueres, Palafrugell, Cervera, Balaguer, Tàrrega, la Seu d’Urgell, Mollerussa, Reus, Valls, Amposta, Tortosa i Cambrils.

‘FutbolNet’ és un projecte d’intervenció social que, a través de la pràctica del futbol, fa incidència en sis valors, marcats com a essencials pel desenvolupament personal, que es debaten abans, durant i després del joc. Aquest valors són: el compromís, el respecte, la tolerància, el treball en equip, la responsabilitat i l’esforç. Al voltant de cadascun d’aquests conceptes es juga una lligueta i l’equip guanyador rep un diploma que l’acredita com el millor en l’aplicació d’aquest valor. El futbol de ‘FutbolNet’ és especial. Per exemple, no existeix la figura de l’àrbitre sinó la del ‘teamer’, un moderador que tutela el joc sense amonestar i cadascun dels equips ha de consensuar les regles del joc, que poden canviar a cada partit.