Un grup d'alumnes durant l'aplicació de 'Barçakids'. FOTO: FC BARCELONA

El concurs ‘Reporters amb valors’, que ha proposat aquest curs el projecte ‘Barçakids’, es troba en la seva fase final, només a l’espera d’entregar els guardons als premiats. La Fundació cel·lebrarà el proper 16 de maig una festa lúdica d’entrega de premis que tindrà lloc a l’Auditori 1899 i que comptarà amb un concert exclusiu del grup Macedònia. El concurs, que ha celebrat enguany la seva primera edició, ha resultat un èxit de convocatòria, ja que s’han presentat uns 150 treballs en els quals escoles i famílies han treballat els valors de ‘Barçakids’ des d’una òptica periodístca.

Dues modalitats

‘Reporters amb valors’ ha tingut dues modalitats. D’una banda, la modalitat escolar, que ha proposat participar a grups d’infants de primària (6 a 12 anys) creant un magazín digital esportiu al voltant d’un dels valors troncals que fonamenten el programa ‘Barçakids’ (treball en equip, esforç, respecte, humilitat o ambició). Els participants han hagut de crear una revista digital, redactar-ne els textos, així com produir-ne les fotografies i pensar en la seva compaginació i disseny.

L’altra modalitat, pensada per a famílies que compten amb un infant d’entre 6 i 12 anys, ha explorat la vessant audiovisual del periodisme i ha proposat produir un vídeo basat en els valors de ‘Barçakids’.