El 'Festival FutbolNet' cel·lebrat a Martorell aquest novembre. FOTO: FC BARCELONA

Durant aquesta tardor s’estan duent a terme per Catalunya el gran gruix de ‘Festivals FutbolNet’, les cites lúdiques que obren aquest projecte a les comunitats de cada territori i que permeten visualitzar la feina feta en l’aplicació d’aquesta metodologia de foment de valors.

També tallers de pares

En la quinzena de localitats que ja han celebrat el seu festival hi han participat també diferents entitats arrelades als municipis, entre les quals nombroses penyes barcelonistes o organitzacions tan dispars com ‘Bicicletes solidàries’ o els castellers de Figueres. En aquestes cites ludicoculturals els beneficiaris han pogut participar en tallers de gastronomia; de balls com la ‘batuka’, el hip-hop, el rap; d’escacs o de radioafició. Han tingut també un paper actiu en aquests festivals els patrons de la Fundació FC Barcelona, l’Agència Catalana del Consum, les diferents diputacions provincials i els ajuntament de cada municipi.

A cada localitat hi han participat, per festival, al voltant de 100 beneficiaris amb els seus pares, un col·lectiu que aquest curs també s’ha incorporat de manera reglada al projecte. A ‘FutbolNet’ s’imparteixen tallers de pares que ofereixen claus als progenitors per poder traslladar a casa les dinàmiques positives establertes a la pista de joc.

Festival a Barcelona, abans d’acabar l’any

Amb vista a finals d’any la Fundació està preparant un nou ‘Festival FutbolNet’ a la ciutat de Barcelona, on hi participaran beneficiaris del projecte de diverses localitats catalanes.

‘FutbolNet’ s’està convertint en un projecte multicultural que està aconseguint aportar el seu granet de sorra en la integració social dels més joves. De fet, els pedagogs i treballadors socials implicats en el projecte asseguren que ‘FutbolNet’ està basat en una metodologia molt vàlida, que dóna resultats en situacions molt diverses. En els últims mesos s’han detectat progressos d’integració molt notables en casos, per exemple, de beneficiaris que pateixen assetjament escolar.