El president Sandro Rosell es trobarà a Nova York amb Bill Gates / FOTO: ARXIU FCB

Durant el viatge institucional que comença aquest dimarts a Nova York, Sandro Rosell es reunirà amb representants de tres entitats amb les quals la Fundació FC Barcelona desplega projectes socials sobre el terreny. Es tracta del Banc Interamericà de Desenvolupament (BID), l’Unicef i la Bill & Melinda Gates Foundation. Tres aliances que s’escampen per diversos continents amb l’objectiu principal de millorar les vides dels més vulnerables a través del futbol, ja sigui a partir dels seus valors positius o gràcies a l’interès que desperta aquest esport.

Al Brasil, amb ‘FutbolNet’

Rosell encetarà el cicle de reunions amb Luis Alberto Moreno, president del Banc Interamericà de Desenvolupament (BID). Els resultats d’aquesta entesa, signada el 2010, han arribat recentment al Brasil, concretament a la ciutat de Rio de Janeiro. Allà, la Fundació aplica el projecte ‘FutbolNet’ a les faveles del Complexo do Alemão, una de les zones amb més vulnerabilitat infantil i juvenil de la ciutat carioca. El projecte, que fomenta els valors positius que es deriven del futbol, arriba a més de 250 beneficiaris d’entre 8 i 16 anys.

Tres continents diferents amb l’Unicef

Posteriorment, el president del FC Barcelona es reunirà amb Anthony Lake, director executiu de l’Unicef. Aquest acord, en vigor des de l’any 2006, en l’actualitat focalitza els seus esforços en quatre països: el Brasil, la Xina, Ghana i Sud-àfrica, i el FC Barcelona aporta, anualment, 1,5 milions d’euros per a l’execució de projectes socials a l’esport com a eix vertebrador. La temporada passada es va treballar en escoles d’aquests quatre països proporcionant material esportiu i millorant les seves infraestructures. En total, se’n van beneficiar uns 16.000 joves i 5.000 professors.

Contra la pòlio, amb Bill Gates

Finalment, Rosell es trobarà amb Bill Gates, fundador de la Bill & Melinda Gates Foundation, amb la qual la Fundació treballa en l’eradicació de la poliomielitis al món. En aquests moments aquesta malaltia està a punt de desaparèixer (està eradicada en un 99%) i el Barça posa a l’abast d’aquesta causa el poder d’atracció mediàtica de la seva marca i els seus jugadors. Durant la temporada pasada s’han elaborat diversos materials audiovisuals de sensibilització que han ajudat a lluitar contra aquesta xacra. Gràcies a aquesta entesa, el FC Barcelona tindrà l’oportunitat de participar dijous que ve en una sessió sobre pòlio en el marc de l’Assemblea General de les Nacions Unides, en què Sandro Rosell disposarà d’un espai per explicar el compromís del Barça en aquest sentit.