El Banc dels Aliments de Barcelona dóna els queviures a més de 300 entitats locals.

Aquest proper divendres dia 30 de novembre i dissabte 1 de desembre els Bancs dels Aliments de Catalunya, juntament amb l’Obra Social ‘la Caixa’, organitzaran el Gran Recapte d’Aliments a Catalunya, una campanya de recollida de queviures amb l’objectiu de donar resposta a les urgències alimentàries de les persones més necessitades de casa nostra.

La pobresa a Catalunya actualment afecta el 22,4% de la població (segons dades recents de l’Institut d’Estadística de Catalunya). És a dir, un de cada cinc catalans, més d’un milió i mig de ciutadans, es troben per sota del llindar de la pobresa.

Xavi dóna suport també al projecte

El jugador del primer equip Xavi Hernández és un dels protagonistes de la campanya de difusió del Gran Recapte. Aquest és un dels espots en què el futbolista de Terrassa convida a fer una donació.

Els reptes del Gran Recapte

El Gran Recapte es proposa recollir 1.400.000 kg d’aliments nutritius de llarga durada, com ara llenties, conserves de peix, llaunes de tomàquet natural, llet i oli; sensibilitzar i mobilitzar la població de Catalunya sobre la realitat actual de pobresa al nostre país, i afavorir una col·laboració continuada amb el Bancs dels Aliments durant tot l’any.

La recollida es farà, d'una banda, a mercats i supermercats de les principals ciutats catalanes, i, de l'altra, mitjançant donacions ‘on-line’. Més informació a www.bancdelsaliments.org.