Ramon Pont i Jaume Llauradó, en la roda de premsa. FOTO: GERMÁN PARGA-FCB.

Aquest dimecres s’ha presentat a la sala de premsa Ricard Maxenchs del Camp Nou el Fòrum Fundació, un projecte que, amb l’objectiu de fomentar la reflexió i el diàleg, organitzarà xerrades i debats sobre temes culturals i esportius relacionats de manera directa o indirecta amb el Club. El Fòrum ha estat presentat pel president del seu consell assessor, Jaume Llauradó, i pel vicepresident primer de la Fundació, Ramon Pont.

Llauradó ha destacat durant la presentació que el Fòrum té com a objectiu “fer barcelonisme i debatre els seus temes més importants”, alhora que ha insistit que el seu consell assessor actuarà “amb independència absoluta”. Per la seva banda, Pont ha recordat que aquesta iniciativa suposa “un intercanvi d’impressions que enforteix el Club de manera important”.

Primera cita: 16 d’octubre

Aquest projecte persegueix estimular el barcelonisme i el seguiment envers el FC Barcelona. Per això, proposa el diàleg orientat al progrés del Barça i la discussió esportiva i ideològica. La primera sessió del Fòrum Fundació tindrà lloc el 16 d’octubre a les 18.45 hores a la Sala París sota el títol “Cap a on va el futbol” i comptarà amb la participació de Sandro Rosell, president del FC Barcelona, d’Albert Baronet, director de Sports Marketing de Nike, de Josep Maria Gay de Liébana, professor d’economia financera de la UB, de Thomas Kurtz, exdirector de competicons de la UEFA, i de Jaume Roures, fundador de Mediapro. El debat estarà moderat per Màrius Carol, director de comunicació del Grup Godó, i serà retransmès en directe per Barça TV i Esport3.

Estructura del Fòrum Fundació

El Fòrum depèn de la Fundació del FC Barcelona en tots els seus àmbits, amb un òrgan directiu o consell assessor integrat per personalitats de reconegut prestigi del món de la cultura i l’esport, representatiu del Club i de la societat civil catalana. El consell assessor està presidit per Jaume Llauradó, que acumula una dilatada experiència com a dirigent en el món de l’esport. Ha estat vicepresident del FC Barcelona, membre de la Fundació de Veterans del Barça, patró de la Fundació del FC Barcelona, president del CD Hispano-Francès, membre de la Junta Directiva i Tresorer de l’Agrupació Barça Veterans o impulsor del Planet Futbol i del Fòrum Samitier, que ha organitzat debats i sopars des de l’any 1990 al 2009.

El consell assessor d’aquest Fòrum està format per Ramon Alfonseda (president Agrupació Barça Jugadors), Assylbek Karibayev (president Petrokazakhstan Oil Products), Carles Barnils (Patró Fundació FC Barcelona), Isabel Bosch (periodista), Màrius Carol (director de comunicació del Grup Godó), Josep M. Coronas (advocat de l’Estat), Ramon Cugat (Hospital Quirón BCN – Fundación García Cugat), Helena Garcia Melero (periodista), Juan Carlos García Valdecasas (catedràtic de Cirurgia), Agustín Gras (president Natural Electric), Josep Niubó (magistrat de l’Audiència Provincial), Vicenç Villatoro (escriptor) i Jordi Llauradó (empresari / secretari Consell Assessor Fòrum).

Conferenciants i temes de debat

El planter de conferenciants serà pluralista i comptarà amb personalitats del món de l’esport. Els temes de debat estaran basats en el barcelonisme i els seus valors, que poden abastar l’àmbit esportiu, televisiu, social i estatutari. S’organitzaran activitats paral·leles als debats, com ara conferències, exposicions i publicacions.

Ubicació i destinataris

Les activitats, que seran periòdiques, es duran a terme, prioritàriament, a les instal·lacions del FC Barcelona (Sala París), tot i que el Fòrum està obert a celebrar actes itinerants.

La voluntat és que en el futur el Fòrum estigui obert a tots els barcelonistes que vulguin assistir-hi, però a causa de la limitació d’aforament de l’actual Sala París, els socis del Barça tindran prioritat. Quan estigui acabada la nova Sala París, amb capacitat per a 600 persones, es podrà ampliar el criteri d’assistència.