El projecte pretén oferir eines perquè tothom s'impliqui en l'eradicació de la pobresa extrema al món. FOTO: KIM MANRESA

El FC Barcelona, compromès amb els problemes més greus de la nostra societat, col·laborarà durant els propers mesos, a través de la Fundació FC Barcelona, amb una nova acció solidària global per lluitar contra la pobresa extrema. Aquest compromís viurà el seu punt àlgid en un concert solidari anomenat Global Festival, organitzat pel moviment Global Poverty Project, una iniciativa social que pretén sensibilitzar la societat sobre aquesta xacra.

La cita: 29 de setembre, Central Park de Nova York

El concert solidari se celebrarà el 29 de setembre al Central Park de Nova York i coincidirà amb l’Assemblea General de les Nacions Unides que durant aquella setmana es durà a terme en aquesta ciutat nord-americana. A l’espectacle, que compta també amb la col·laboració d’entitats com la Bill & Melinda Gates Foundation, UNICEF o l’OMS, hi participaran artistes com ‘Foo Fighters’, K'Naan o Neil Young, entre d’altres. El FC Barcelona i la Fundació també estaran presents al concert a través de missatges audiovisuals i de diferents activitats que es duran a terme durant aquella jornada solidària a Central Park.

Les entrades per a aquesta cita musical solidària no es poden comprar amb diners. Per obtenir-les, cal connectar-se aquest web  i dur a terme tota una sèrie d’accions contra la pobresa indicades pels organitzadors. Tots aquells que les realitzin entraran en un sorteig d‘una entrada doble per a aquest concert. Quantes més accions es duguin a terme, més opcions es tindran d’accedir a les entrades. Es tracta, per tant, d’una activitat que convida a l’acció directa per a l’eradicació d’aquest problema mundial.

Durant les setmanes prèvies a aquest esdeveniment, i amb l’objectiu que arribi al nombre més gran de persones possible, el FC Barcelona i la Fundació difondran aquesta iniciativa a través dels seus canals de comunicació, ja que aquest projecte està totalment en consonància amb la identitat i els valors que projecten els programes socials del Club.

Global Poverty Project, contra la pobresa extrema al món

Global Poverty Project és un moviment global creat el 2008 per afavorir el canvi en relació amb la pobresa extrema. El projecte crea campanyes i organitza accions de sensibilització referents a aquest tema, alhora que pretén animar i educar la societat per emprendre accions individuals efectives contra aquest problema.

Entre les moltes iniciatives que es duen a terme, han desenvolupat el projecte ‘1,4 bilions de Raons’ (nombre de persones que es calcula que viuen al món en extrema pobresa), una pionera presentació multimèdia que explica els factors que afavoreixen l’extrema pobresa i proposa accions per combatre-la. Aquest projecte, actualment, s’ha presentat ja a 100.000 persones arreu del món.

Global Poverty Project vol comunicar que la pobresa extrema és un problema urgent i que la comunitat global té la força per poder eradicar-la. Conscients que el canvi no és fàcil ni ràpid, Global Poverty Project creu que tothom hi té un paper important en aquest repte.

De la mà d’entitats col·laboradores de la Fundació

La Fundació Bill&Melinda Gates Foundation, organització amb la qual la Fundació del FC Barcelona té un acord de col·laboració, des de l’estiu passat, en l’eradicació de la pòlio, és un dels socis principals del Global Povery Project. Per tant, aquesta serà una nova oportunitat en la qual el FC Barcelona, a través de la seva Fundació, i de la mà dels seus socis (la Bill & Melinda Gates Foundation i l’UNICEF), participarà en una iniciativa social de primer nivell i d’àmbit global.