Presentació de 'FutbolNet' a Tàrrega, aquest dimarts.

Durant la primera quinzena d’octubre s’està posant en marxa al territori català el nou curs de ‘FutbolNet’. Aquest dimarts el projecte es va presentar en societat a les localitats de Cervera i Tàrrega en presència dels alcaldes dels municipis i amb la participació del vicepresident primer de la Fundació, Ramon Pont.

Aquesta temporada el projecte de la Fundació que fomenta la transmissió de valors a través del futbol es posa en marxa a 21 localitats catalanes: Barcelona (barri del Carmel), Santa Coloma de Gramenet, Badalona, Igualada, Martorell, Salt, Banyoles, Olot, Vic, Figueres, Palafrugell, Cervera, Balaguer, Tàrrega, la Seu d’Urgell, Mollerussa, Tortosa, Amposta, Valls, el Vendrell i Cambrils.

Novetat del curs 2012/13: implicació de l’entorn familiar

‘FutbolNet’ té a cada municipi 60 beneficiaris amb edats compreses entre els 8 i 16 anys, escollits per la Fundació FC Barcelona i l’ajuntament corresponent, seguint criteris de vulnerabilitat social. Les sessions es duen a terme sempre en horari extraescolar.

Per aplicar aquest projecte la Fundació compta, enguany, amb 80 professionals de l’educació física i de la intervenció social repartits per tot Catalunya. Tots ells han participat en les sessions de formació per a educadors de ‘FutbolNet’ que es van impartir durant el mes de setembre.

Com a novetat, durant aquest curs el projecte inclourà també l’entorn familiar dels beneficiaris. La Fundació treballa perquè els pares i mares dels joves que participen a ‘FutbolNet’ puguin intervenir, periòdicament, en uns tallers creats especialment per a ells. Aquest apropament pretén millorar la comunicació entre pares i fills i ajudar a entendre als progenitors els beneficis que el projecte pot aportar als seus fills.

Sis valors en joc

‘FutbolNet’ és un projecte impulsat per la Fundació FC Barcelona que pretén educar els infants i joves a través del foment dels valors positius que es deriven de la pràctica esportiva, concretament del futbol. El programa s’aplica durant diversos mesos del curs escolar, amb dues sessions de dues hores per setmana i es practica en espais urbans (interiors o exteriors) cedits pels ajuntaments de cada municipi.

Les regles del futbol de ‘FutbolNet’ són diferents a les de l’esport rei. Per exemple, no existeix la figura de l’àrbitre sinó la del ‘teamer’, un moderador que tutela el joc sense amonestar. Algunes de les normes que cal seguir les consensuen els mateixos jugadors i els gols els han de celebrar els integrants dels dos equips alhora. Les sessions es divideixen en tres parts: una discussió anterior al partit, un partit de futbol i una xerrada posterior. El diàleg es converteix, doncs, en una eina tan imprescindible com la pilota amb què es juga.

Durant la seva aplicació ‘FutbolNet’ fa incidència en sis valors, marcats com a essencials pel desenvolupament personal, que es debaten abans, durant i després del joc. Aquests valors són: el compromís, el respecte, la tolerància, el treball en equip, la responsabilitat i l’esforç. Al voltant de cadascun d’aquests conceptes es juga una lligueta i l’equip guanyador rep un diploma que l’acredita com el millor en l’aplicació d’aquest valor.