En Mamadou amb Messi i Iniesta, durant la visita a la Ciutat Esportiva. FOTO: MIGUEL RUIZ

En Mamadou Lamine té 9 anys i va néixer amb una patologia coneguda com ‘anomalia de Peters’ que li afecta els ulls i li impedeix veure-hi. Tot i que no pot seguir visualment les jugades dels seus ídols, escolta tots els partits a la ràdio i és un barcelonista de soca-rel.

Gràcies a la Fundació FC Barcelona, en Mamadou ha pogut veure acomplert un dels seus somnis: conèixer en persona els jugadors del primer equip i assistir a un entrenament a la Ciutat Esportiva. Ha tocat uns rínxols i ha dit: “En Puyol!”. Estava nerviós però a poc a poc ha establert conversa amb ells. “Com és que marques tots els penals?”, ha preguntat a Messi. Abidal, Thiago, Alexis i Xavi, entre d’altres, han pogut saludar també aquest jove lleidatà d’origen senegalès que s’ha endut una samarreta signada per tots ells i un lot de marxandatge del Barça.

Després d’aquest primer contacte amb els futbolistes, el delegat del primer equip, Carlos Naval, l’ha acompanyat a la grada del camp d’entrenament, on li ha explicat fil per randa el desenvolupament de la sessió que ell ha escoltat amb molta atenció. “Tinc moltes ganes d’escoltar el partit contra el Milan!”, li ha confessat. Finalment, en Mamadou ha rebut un regal molt especial, ni més ni menys que els guants que Valdés ha utilitzat durant l’entrenament i l’esfèrica de la sessió.

La Fundació FC Barcelona, sensible amb els infants que es troben en una situació delicada, gestiona de manera regular la visita d’infants malalts a les instal·lacions de la Ciutat Esportiva perquè puguin conèixer els seus ídols i veure un entrenament del primer equip. Aquesta tasca es duu a terme gràcies al treball conjunt amb la Fundación Ilusiones®/ Make a Wish® Spain, la Fundación Pequeño Deseo i amb la col·laboració dels jugadors, tècnics i ‘staff’ del primer equip.