Pilar Guinovart, en la inauguració del ‘20è aniversari dels Jocs Special Olympics Barcelona-Vilanova i la Geltrú 1992-2012’ / FOTO: GERMAN PARGA - FCB

Aquest dijous al vespre una delegació del FC Barcelona va assistir a la inauguració del ‘20è aniversari dels Jocs Special Olympics Barcelona-Vilanova i la Geltrú 1992-2012’. L’acte es va dur a terme al Pavelló Municipal de la Mar Bella de Barcelona i va comptar amb la presència dels directius del FC Barcelona Pilar Guinovart i Josep Ramon Vidal-Abarca. A la desfilada dels atletes també hi va haver una representació del FC Barcelona, ja que Pilar Guinovart, Carles Rexach, Julio Alberto Moreno, Pere Gratacós i Enric Masip van acompanyar en aquest recorregut diversos grups d’esportistes que concorren en aquesta cita.

Uns Jocs commemoratius

La cerimònia, que es va iniciar a les 20 hores, va fer un recorregut, a través d’imatges emotives, pels últims 20 anys de trajectòria dels Special Olympics Catalunya, entitat que promou la pràctica esportiva entre les persones amb discapacitat intel·lectual. A banda de la tradicional desfilada dels esportistes, de l’encesa del peveter i del jurament de l’atleta, l’acte també va comptar amb diverses intervencions musicals.

Des d’aquest dijous i fins diumenge, Barcelona i Vilanova i la Geltrú repeteixen com a seus d’uns Jocs Special Olympics 20 anys després. L’objectiu del comitè organitzador és homenatjar l’edició del 1992, uns Jocs que van ser un punt d’inflexió per a l’esport adaptat a Catalunya i que van suposar un salt qualitatiu i quantitatiu en nombre de participants i de nivell de joc. L’edició d’enguany aplega 1.100 esportistes d’arreu de Catalunya, de la resta de l’Estat i d’Europa, que participaran en deu disciplines esportives diferents.