Presentació del projecte al Mercat de la Llibertat. FOTO: ÀLEX CAPARRÓS / FCB

Aquest dimarts a la tarda s’ha donat el tret de sortida a una nova edició de la campanya de sensibilització ‘Som el que fem. Som el que mengem’ impulsada per la Fundació FC Barcelona de la mà de la Fundació Alícia i amb la col·laboració de la Fundació SHE (Science, Health and Education), la World Heart Federation, la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i l’Obra Social “la Caixa”.

Després de l’èxit de l’edició de l’any passat, la Fundació torna a posar en marxa aquest projecte que pretén fomentar els hàbits saludables alimentaris entre els infants i joves, posant com a exemples els jugadors del FC Barcelona i els residents de la Masia.

Acte al Mercat de la Llibertat de Barcelona

La presentació s’ha celebrat davant d’una parada de fruites i verdures del Mercat de la Llibertat de Barcelona, com a símbol dels productes de proximitat i de temporada que han de formar part d’una dieta sana i equilibrada. L’acte ha comptat amb la presència de Sandro Rosell, president del FC Barcelona; Ramon Pont, vicepresident primer de la Fundació FC Barcelona; Ramon Cierco, vicepresident segon de la Fundació FC Barcelona; Ferran Adrià, president del consell assessor de la Fundació Alícia; Eduard Torres, patró de la Fundació SHE; Carmen Cabezas, subdirectora general de promoció de la Salut de la Generalitat de Catalunya; Jaume Giró, director executiu de “la Caixa” i Raimond Blasi, president de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona.

Durant la presentació, Rosell ha destacat que "és un orgull" encetar la segona edició de la campanya i ha recordat la importància de tenir hàbits alimentaris saludables. "Amb bons productes tenim bona salut de la mateixa manera que amb bons jugadors tenim bon futbol", ha assegurat fent un paral·lelisme amb el primer equip. Ferran Adrià ha reconegut que, des de l'any passat, la premsa internacional el coneix com el cuiner del Barça per la dimensió que va prendre la primera edició de 'Som el que mengem'. I ha recordat que projectes com aquest "són més importants del que semblen", a més de qualificar-lo com a "únic".

Amb la implicació del primer equip

Com en el curs anterior, la participació dels esportistes del FC Barcelona serà cabdal per fer arribar als més joves el missatge. Enguany, Carles Puyol és el protagonista del primer espot de la campanya que es presentarà a través dels canals oficials del FC Barcelona durant els propers dies.

Blocs temàtics, tallers per a la Mercè i continguts ‘online’

‘Som el que mengem’, que s’estendrà fins a finals de temporada, estarà dividit en diverses fases, cadascuna de les quals dedicada a un tema. Per exemple, les fruites, els hidrats de carboni, els vegetals, les proteïnes, etc.

Enguany el projecte tornarà a escampar-se per tot Catalunya gràcies a l’organització de tallers d’alimentació saludable on els infants i joves podran conèixer els beneficis de seguir una dieta sana i, alhora, podran divertir-se participant en diverses activitats ludicoesportives. El primer d’aquests tallers tindrà lloc del 22 al 24 de setembre al Passeig Lluís Companys de Barcelona, coincidint amb les Festes de la Mercè.

La campanya també tindrà a la xarxa el web www.somelquefem.cat on s’hi penjaran materials educatius i de sensibilització sobre la dieta sana. S’hi podran veure vídeos amb les receptes habituals de la Masia, a càrrec del seu cuiner, Fernando Redondo; es donaran a conèixer els hàbits i les preferències culinàries dels jugadors del primer equip i es proposaran consells sobre hàbits de consum de fruites i verdures.

Campanya premiada i ben acollida

L’edició de la temporada 2011/12 de ‘Som el que mengem’ va ser un èxit tant pel que fa a la visibilitat com a l’acceptació entre els seus beneficiaris. El projecte va arribar a més de 110.000 infants i joves catalans i va recórrer més de 50 instal·lacions esportives. A més, va ser guardonat pel Patronat Fira de les Garrigues i va rebre el diploma d’honor de la Fundació Dieta Mediterrània.