Captura del portal educatiu www.fcbkids.cat

Quan el projecte ‘Barçakids’ arriba a una escola s’hi queda durant tres jornades lectives consecutives per treballar amb els infants de 6 a 12 anys els valors positius que es deriven de l’esport. Al voltant d’uns 150 nens per centre tenen l’oportunitat de ser els protagonistes d’aquesta engrescadora experiència pedagògica que la Fundació FC Barcelona ha posat en marxa aquest curs. Però ‘Barçakids’ no acaba aquí. Aquesta és només la part presencial del projecte. Una vegada l’Edukit es desmunta, els beneficiaris i les seves famílies poden continuar vinculats al projecte a través de la plataforma educativa del projecte: www.fcbkids.cat.

Accessible per a tothom

Un cop acabada la sessió presencial s’informa a tots els beneficiaris sobre l’existència d’aquest portal web, un espai, però, accessible per a tothom, hagin participat en el projecte o no. Allà s’hi poden trobar cròniques i fotografies de les sessions a les escoles, a més de videojocs, recomanacions literàries, aplicacions mòbils, galeries de vídeos i activitats pedagògiques ‘on-line’ perquè l’experiència ‘Barçakids’ tingui continuïtat més enllà de l’aula. Famílies i mestres disposen, per tant, d’una eina útil per nodrir de continguts la formació en valors dels més menuts.

Amb activitats interactives que fomenten la reflexió

En l’apartat ‘Activa’t’ destaca un elaborat ‘e-learning’ que permet als infants continuar treballant valors com la humilitat, el treball en equip o el respecte a través d’activitats interactives que afavoreixen la reflexió al voltant dels valors. S’han creat una sèrie de seqüències pedagògiques en què els infants han de completar dibuixos, cercar paraules a sopes de lletres o oferir solucions a diverses situacions presentades a través d’il·lustracions. I tot acompanyat amb animacions del Drac de ‘Barçakids’, l’amfitrió encarregat de guiar els infants durant tota l’experiència virtual.

Davant l’atractiu i l’eficàcia de l’eina, els mestres de Primària que han participat en el projecte sovint utilitzen el web per extreure materials que després tracten amb els infants en l’assignatura d’educació física o en les sessions de tutoria.