Un grup de beneficiaris de 'Barçakids' a la Massana, Andorra.

Amb la intenció d’arribar a un ampli espectre de beneficiaris de diferents territoris, la Fundació FC Barcelona va dedicir que les activitats del programa ‘Barçakids’ havien de transcendir les fronteres catalanes. És per això que durant aquest primer curs d’aplicació el projecte s’ha traslladat també a altres zones de parla catalana. Al gener ho va fer al País Valencià, a Alcoi. Al març el projecte va pujar-se al vaixell per instal·lar-se a Porreres, a Mallorca. Fraga, a la Franja, i l’Alguer, a l’illa italiana de Sardenya, van rebre el projecte el mes d’abril. I finalment, a mitjans de juny el ‘Barçakids’ ha posat punt i final al seu ‘tour’ a la Massana, a Andorra, i a Perpinyà, a la Catalunya Nord.

La mateixa filosofia a tots els territoris

En aquests desplaçaments ‘Barçakids’ ha enfilat la carretera amb la mateixa filosofia que en la seva aplicació a Catalunya: impartir diverses activitats educatives en llengua catalana per a la transmissió de valors entre els alumnes de primària. Tan sols amb una precisió. En aquelles zones on la llengua vehicular a l’escola és el francès o l’italià, la Fundació ha ofert material pedagògic de reforç que els mestres han treballat amb els alumnes amb anterioritat a l’arribada del projecte.

Rebut amb gran expectació

L’acollida de ‘Barçakids’ per part dels alumnes i dels mestres ha estat excel·lent i en tots els casos l’arribada del baguls del projecte a les escoles s’ha viscut com una veritable festa. Gairebé un miler d’infants han pogut gaudir d’aquesta experiència en aquests territoris. Com a curiositat, l’esport més escollit en les parts pràctiques ha estat l’handbol i la humilitat i el treball en equip han estat els valors més demanats.

Projecte amb portal web propi

Per conéixer més a fons el projecte 'Barçakids' i els detalls de les seves itineràncies podeu consultar el web www.fcbkids.cat on, a més, s'hi troben diversos materials educatius per donar continuïtat a aquest projecte a través de la xarxa.