'Barçakids' arriba a l'Alguer / FOTO: FCB

‘Barçakids’ solca el Mediterrani i arriba a l’Alguer, on s’està aplicant des d’aquest dimecres i fins aquest divendres en una de les escoles d’aquesta ciutat de l’illa de Sardenya. Es tracta de la itinerància més llunyana d’aquest projecte fins a la data després d’haver-se aplicat anteriorment a Mallorca i el País Valencià.

‘Barçakids’, com en la resta de territoris, pretén introduir els infants algueresos en l’univers dels valors que es deriven de la pràctica esportiva a través d’activitats pedagògiques esportives i d’aula. En total uns 150 infants d’educació primària de diverses escoles de la ciutat apliquen aquests dies el projecte de la Fundació FC Barcelona a l’Instituto Comprensivo de la Vía Malta d’aquesta ciutat, enmig d’una gran expectació tant dels mateixos beneficiaris com de la comunitat educativa local que s’ha abocat amb la iniciativa.

Dinamització de l’ús del català

‘Barçakids’, a més de desplegar els seus recursos pedagògics per a la transmissió de valors, té un valor afegit en la seva aplicació a l’Alguer. En les setmanes prèvies a l’aplicació del projecte, que s’imparteix en català, els mestres han reforçat l’aprenentatge d’aquesta llengua entre els alumnes, a causa del discret coneixement que en tenen els més joves. De fet, la Fundació FC Barcelona, interessada en aquesta dinamització, els ha facilitat material educatiu sobre el projecte per tal de treballar-lo a les classes i millorar, en la mesura del possible, les seves habilitats lingüístiques.

El projecte ‘Barçakids’ ha arribat a l’Alguer gràcies a la col·laboració entre la Fundació FC Barcelona i l’Espai Llull que la Generalitat de Catalunya té en aquesta ciutat.