Tallers de 'Som el que mengem' per a la Mercè 2012. FOTO: MIGUEL RUIZ / FCB

Tallers de 'Som el que mengem' per a la Mercè'12. FOTO: MIGUEL RUIZ / FCB

Des d’aquest dissabte i fins al proper dilluns dia 24 de setembre, la campanya de la Fundació FC Barcelona ‘Som el que mengem’ porta els seus tallers d’alimentació saludable a les Festes de la Mercè. Aquestes activitats es troben ubicades en un espai de 280 metre quadrats al passeig Lluís Companys de Barcelona, just davant del Parc de la Ciutadella, i estan pensades per a infants i joves d’entre 4 i 14 anys. L’horari d’obertura al públic és d’11 del matí a 7 de la tarda.

L’objectiu és introduir els infants i joves en els hàbits d’alimentació saludable a través d’activitats ludicoformatives. En total s’hi poden trobar tres tallers, cadascun d’aquests dedicat a una franja d’edat diferent.

El descobriment de les fruites

L’espai “Aquests són els meus colors” està pensat per als infants d’entre 4 i 7 anys i els ensenya la importància de menjar fruita variada. Els infants poden veure reproduccions encunyades d’arbres fruiters com el plataner, el pomer o el perer, entre d’altres, i se’ls convida a preparar unes broquetes de fruites amb les seves peces predilectes.

La piràmide alimentària

A la zona “Menja com un campió”, dedicada als menuts d’entre 7 i 10 anys, cal entrar en acció. A través de la piràmide alimentària se’ls explica la importància de consumir productes variats a l'hora d'esmorzar, entre ells, els cereals, els làctics i les fruites. Per posar-ho en pràctica, han de llançar unes pilotes amb imatges d’aquests aliments a les boques dels Toons de Piqué i Puyol, reproduïts sobre una lona de grans dimensions.

Fent esport com el primer equip

Finalment, el taller pensat per als joves d’entre 10 i 14 anys s’anomena “L’energia per marcar” i s’hi juga a través d’un videojoc. Amb una Wii, els participants han d’emular una jugada dels cracs del primer equip que es reprodueix en una pantalla. Un cop han suat la samarreta, la màquina els indica les calories i els líquids que han consumit i els recomana els millors aliments que han d’ingerir per recuperar-se.

Activitats també per a tot Catalunya

Tots els nens i nenes que passen per aquest recinte reben també un díptic informatiu amb “10 consells per a una alimentació 10”, i poden, a més, fer-se una fotografia davant d’un vinil amb la imatge de Carles Puyol, on el de la Pobla de Segur els ofereix una taronja, com es pot veure a les imatges promocionals de la campanya. Introduint un codi al web www.somelquefem.cat, tots aquells que ho desitgin es podran descarregar la seva fotografia.

Durant la temporada, la Fundació replicarà aquestes activitats de ‘Som el que mengem’ a diverses localitats catalanes, amb l’objectiu de fer arribar als més joves, de manera entenedora i divertida, els conceptes bàsics de la dieta mediterrània. ‘Som el que mengem’ és una campanya impulsada per la Fundació FC Barcelona, conjuntament amb la Fundació Alícia, i amb la col·laboració de la Fundació SHE (Science, Health and Education), la World Heart Federation, la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i l’Obra Social “la Caixa”.