Adriano, Cuenca i Muniesa, en un dels tallers de 'Som el que mengem'. FOTO: GERMÁN PARGA / FCB

Els jugadors del primer equip Adriano Correia, Isaac Cuenca i Marc Muniesa han fet una visita aquest dijous a l’estand de ‘Som el que mengem’ que la Fundació FC Barcelona té instal·lat durant aquests dies al Festival de la Infància de Barcelona. Els tres futbolistes han participat en els tallers d’alimentació saludable de la campanya i han compartit una estona amb els infants i joves assistents. Tot seguit han signat autògrafs i s’han fet fotografies amb els seus admiradors.

Els esportistes com a exemple

‘Som el que mengem’, que posa els jugadors del primer equip i els residents de la Masia com a exemples d’alimentació sana, es troba en aquest saló des del 27 de desembre passat i hi estarà fins aquest divendres 4 de gener. L’espai ofereix als més joves activitats ludicoformatives adaptades per a diferents franges d’edat que pretenen introduir-los al món de les fruites i de la dieta mediterrània.

Tallers per a infants d’entre 4 i 10 anys

Els visitants troben a l’espai de ‘Som el que mengem’ dos tallers i diverses activitats de lleure. El primer dels tallers s’anomena ‘Aquests són els meus colors’ i està pensat per als infants d’entre 4 i 7 anys. Aquesta activitat els ensenya la importància de menjar fruita variada i els infants poden veure reproduccions encunyades d’arbres fruiters com el plataner, la pomera o la perera, entre d’altres, i se’ls convida a preparar unes broquetes de fruites amb les seves peces predilectes.

El segon taller és ‘Menja com un campió’, dedicat als menuts d’entre 7 i 10 anys. A través de la piràmide alimentària se’ls explica la importància de consumir alguns productes bàsics, d’entre els quals els cereals i els iogurts. I per posar-ho en pràctica, han de xutar unes pilotes amb imatges d’aquests aliments a les boques dels Toons de Messi, Piqué i Puyol, reproduïts sobre una lona de grans dimensions.

El Festival tanca les seves portes aquest divendres

Després de participar en aquestes activitats, els visitants també poden fotografiar-se amb una rèplica encunyada dels jugadors del primer equip i amb reproduccions d’alguns dels últims títols aconseguits.

L'estand està situat al Pavelló número 1 (plaça de l'Univers) del recinte firal de Montjuïc. L'horari d'obertura és d'11 a 20 hores, ininterrompudament, del 27 de desembre al 4 de gener.