Bill Gates, durant una visita a l'Índia / Foto: Bill & Melinda Gates Foundation

L'any 2009 l'Índia va ser el país on es van detectar més casos de pòlio al món. Tres anys després, la situació, afortunadament, ha fet un gir radical. Aquest 13 de gener es compleix un any de la detecció de l'últim cas de pòlio en aquest país. Dotze mesos sense aquesta malaltia, que, tot i que no suposen l'eradicació, són un molt bon símptoma de cara a aconseguir-ho.

Aquest èxit ha estat possible gràcies a les polítiques governamentals índies en aquesta matèria, així com a l'ajuda de milions de voluntaris i personal mèdic. La malaltia, ara, deixa de considerar-se  'endèmica' en aquest país. Es considerarà eradicada si, passats dos anys més, continua sense detectar-se cap nou cas.

"Es tracta d'una gran fita en la lluita contra la pòlio. Els infants de l'Índia estan ara protegits contra aquesta debilitant i alhora prevenible malatia, i això ens duu un pas endavant per salvar i millorar la vida dels nens", ha afirmat Bill Gates.

La Fundació FC Barcelona i la Bill & Melinda Gates Foundation, en el marc del seu acord de col·laboració signat l'estiu passat, volen donar difusió a aquesta dada que suposa un important pas endavant de cara a l'eliminació total d'aquesta malaltia. L'acord entre les dues fundacions vol ser un altaveu per sensibilitzar el país sobre aquesta xacra, i encoratjar la societat i els organismes competents a lluitar contra ella.

‘More tha a Goal. End Polio’

Sota l'eslògan 'More than a goal. End Polio', el FC Barcelona ha posat al servei de la Bill & Melinda Gates Foundation el seu poder mediàtic i el seu reconeixement mundial per facilitar el desplegament dels programes i les notícies d'eradicació d'aquesta malaltia.