Rosell i Gates durant la trobada d'aquest dimarts. Foto: Bill & Melinda Gates Foundation

Sandro Rosell i Bill Gates van mantenir una trobada privada aquest dimarts a Madrid, just abans d'un sopar que Bill Gates va oferir a diferents membres de la societat civil, en el marc d'una visita en què transmetrà als màxims responsables de les institucions públiques de l'Estat la importància de mantenir les ajudes per a la cooperació, també en temps de crisi.

En aquesta línia, la Bill & Melinda Gates Foundation i Unicef Espanya han fet pública una enquesta on la pobresa i la desigualtat entre països rics i pobres són considerades per l'opinió pública com els problemes més importants en l'àmbit mundial.

Compartint sinergies

Rosell, que també va participar en el sopar ofert per Gates aquest dimarts a Madrid, va poder estrènyer lligams amb el filantrop i comentar els avenços en l'eradicació de la pòlio al món, lluita en què el Club està especialment involucrat, fruit de l'acord signat entre la Bill & Melinda Gates Foundation i la Fundació del FC Barcelona el juliol del 2011.

Les bones notícies amb relació a l'eliminació total d'aquesta malaltia són cada vegada més notables. De fet, el 13 de gener passat es va complir un any de la detecció de l'últim cas de pòlio a l'Índia. Dotze mesos sense aquesta malaltia, que, tot i que no suposen l'eradicació, són un molt bon símptoma de cara a aconseguir-ho en aquest país.

'More than a Goal. End Polio'

Sota l'eslògan 'More than a Goal. End Polio', el FC Barcelona ha posat al servei de la Bill & Melinda Gates Foundation el seu poder mediàtic i el seu reconeixement mundial per facilitar el desplegament dels programes i les notícies realiconades amb aquesta malaltia. De fet, el 24 d'octubre passat, Dia Mundial de la Pòlio, les dues fundacions van produir un vídeo de sensibilització sobre la malaltia en què van participar, a més de Rosell i Gates, el tècnic del primer equip, Pep Guardiola.