Carles Folguera, Valentí Fuster i Carles Vilarrubí, a la Masia. Foto: FC Barcelona

La Masia, Centre de Formació Oriol Tort va acollir dimarts la primera conferència des de la seva inauguració. I ho va fer amb un ponent de primer nivell: el prestigiós cardiòleg Valentí Fuster. El doctor va oferir una xerrada anomenada "Treballant amb el cor", emmarcada dins el programa "Som el que mengem" de la Fundació FC Barcelona i la Fundació SHE, iniciativa del mateix doctor Fuster.

Durant el col·loqui, Fuster, que dirigeix l'Institut Cardiovascular de l'Hospital Mount Sinaí de Nova York i és el director general del Centre Nacional d'Investigacions Cardiovasculars Carlos III, va explicar didàcticament als assistents, prop de 60 residents de la Masia, què són les malalties cardiovasculars i com es poden evitar. A més, el doctor va parlar d'emocions i va explicar als joves futbolistes la importància dels valors a la vida. "El més important és saber quines alternatives hi ha si una cosa no surt bé", comentava Valentí Fuster.

Vincle entre la Masia, el CNIC i la Fundació SHE

Les malalties cardiovasculars són la primera causa de mortalitat a nivell global i són considerades una epidèmia. És per això que el doctor Fuster no només es va centrar a explicar com evitar els factors de risc, sinó que va incidir en la necessitat que la societat canviï els seus hàbits. A causa de la seva importància, "Treballant amb el cor" és només la primera xerrada de moltes que durà a terme l'equip del doctor Fuster de la Fundació SHE als residents del centre de formació blaugrana durant els propers mesos. D'aquesta manera, es crea el vincle entre el Centre Nacional d'Investigacions Cardiovasculars (CNIC), la Fundació SHE i la Masia.

L'acte va comptar amb la presència del vicepresident institucional del Club, Carles Vilarrubí; el director de la Fundació del FC Barcelona, Josep Cortada, i el coordinador del programa Salud Integral de la Fundació SHE, Domènec Haro. També hi eren presents el director de la Masia, Carles Folguera; el coordinador, Rubèn Bonastre, i tot l'equip d'educadors.