Sandro Rosell, a la llotja del Camp Nou amb els onze escriptors que formen part de l’alineació d’enguany de la campanya ‘Lletres, al camp!’ / FOTO: MIGUEL RUIZ - FCB

Aquest dimarts 10 d’abril, coincidint amb el Barça-Getafe, el president del FC Barcelona, Sandro Rosell, rebrà a la llotja del Camp Nou els onze escriptors que formen part de l’alineació d’enguany de la campanya ‘Lletres, al camp!’, una acció de promoció de les lletres catalanes que es realitza per festejar la Diada de Sant Jordi, impulsada i organitzada des de l’any 2005 per la Institució de les Lletres Catalanes i la Fundació FC Barcelona. Els autors obsequiaran el president Rosell amb un exemplar dedicat de la seva obra i també cediran un exemplar de cada llibre per a la biblioteca de la Masia.

Aquesta campanya selecciona, cada edició, onze autors reconeguts amb premis a obra publicada, en aquest cas durant el 2011, o a la trajectòria professional i els ofereix una plataforma de difusió.

El projecte tindrà continuïtat durant el mes d’abril, coincidint amb el Barça-Madrid. Amb motiu d’aquell partit es distribuirà al Camp Nou una col·lecció d’onze punts de llibre, editats especialment per a l’ocasió, que aplegaran frases dels onze autors al voltant del món del futbol, el Barça i la literatura.

L’equip d’autors participants d’aquesta edició són:

- Blanca Busquets (Barcelona, 1961). Premi Llibreter per ‘La nevada del cucut’ (Editorial Rosa dels Vents).

- Maite Carranza (Barcelona, 1958). Premi Crítica Serra d’Or de novel·la juvenil per ‘Paraules emmetzinades’ (Grup Edebé).

- Feliu Formosa (Sabadell, 1934). Premi Friedrich Gundolf de l’Acadèmia Alemanya de la Llengua i la Poesia.

- Julià de Jòdar (Badalona, 1942). Premi Crítica Serra d’Or de novel·la per ‘Pastoral Catalana’ (Edicions Proa).

- Andreu Martín (Barcelona, 1949). Premi Pepe Carvalho i Premi Sant Joan per ‘Cabaret Pompeya’ (Edicions 62).

- Lluís Muntada (Riudellots de la Selva, 1964). Premi El Setè Cel de Salt per ‘L'elegància del número zero’ (Edicions Proa).

- Marta Pessarrodona (Terrassa, 1941). Premi Nacional de Literatura per ‘Animals i plantes’ (Editorial Meteora).

- Jordi Puntí (Manlleu, 1967). Premis Nacional de la Crítica, Llibreter, Lletra d'Or i Joaquim Amat-Piniella per ‘Maletes perdudes’ (Editorial Empúries).

- Adrià Targa (Tarragona, 1987). Premi El Temps de les Cireres Vila de Serós per ‘Boques en calma’ (Edicions 62).

- Emili Teixidor (Roda de Ter, Osona, 1933). Premi Jaume Fuster dels escriptors catalans.

- Antoni Vives (Barcelona, 1965). Premi Joan Crexells de novel·la per ‘El somni de Farringdon Road’ (Editorial La Magrana).