Lilian Thuram, en la xerrada 'Som el que respectem'. FOTO: ÀLEX CAPARRÓS-FCB.

L'exjugador del FC Barcelona Lilian Thuram és a Barcelona aquest dimarts 7 de febrer per col·laborar en la campanya de sensibilització de la Fundació FC Barcelona 'Som el que fem, som el que respectem', que compta amb la col·laboració del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya.

Durant tot el dia, l'exblaugrana ha participat en una sèrie d'activitats amb l'objectiu d'oferir eines per fomentar el respecte i sensibilitzar, a través de la seva experiència, sobre la importància d'aquest valor com a motor d'una bona convivència entre les persones.

Xerrades i col·loquis

Aquesta tarda, a la Sala Roma del Camp Nou, ha ofert una xerrada formativa sobre respecte i tolerància a més de 200 joves, tots ells vinculats amb programes per a la cohesió social impulsats des del Departament de Benestar Social. Thuram ha explicat als joves, en una xerrada amena i entenedora, mètodes per deconstruir els comportaments racistes que existeixen en la nostra societat.

"El racisme és una construcció intel·lectual i política. El color de la pell no determina ni els defectes ni les virtuts dels individus". El campió del món amb França ha indicat: "El futbol és un llenguatge internacional que ajuda a viure plegats". Després de la xerrada, s'ha obert un debat on els participants han pogut expressar els seus punts de vista.

A més de l'exblaugrana, aquesta sessió ha comptat amb la participació del conseller de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, Josep Lluís Cleries, i del vicepresident primer de la Fundació FC Barcelona, Ramon Pont.

Visita a la Masia

Finalment, aquest vespre Thuram ha visitat la Masia per compartir les seves experiències en matèria de respecte i tolerància sobre el terreny de joc amb els residents. Durant el matí també ha participat en un col·loqui a l'Institut Català de les Dones amb membres de les entitats Plataforma Unitària contra les Violències de Gènere i Tamaia. Aquesta tarda, l'exfutbolista ha visitat les instal·lacions del centre obert Joan Salvador Gavina. Aquest centre, ubicat al barri del Raval, treballa des de fa 29 anys per la promoció de la qualitat de vida infantil, juvenil i familiar.

Campanya pel foment del respecte i la tolerància

'Som el que fem, som el que respectem' és una campanya de sensibilització impulsada per la Fundació FC Barcelona amb l'objectiu de fomentar el respecte, la tolerància i la bona convivència, especialment entre els més joves, partint d'exemples derivats de la pràctica esportiva i del futbol en particular.

El projecte compta amb diversos recursos audiovisuals de sensibilització que es troben al web oficial de la campanya www.somelquefem.cat, entre aquests, deu consells per respectar els rivals en el terreny de joc a càrrec dels alumnes de l'FCB Escola.

'Som el que fem, som el que respectem' va estar present, del 27 de desembre al 4 de gener del 2011, al Saló de la Infància de Barcelona. Cesc, Thiago i Fontàs van visitar l'estand de la Fundació en aquest recinte i van compartir amb els joves presents una estona de futbol. A finals de gener 'Som el que respectem' va instal·lar-se al Saló de Formació i Ocupació de Girona i a principis de febrer va arribar al Palau Blaugrana, coincidint amb el partit Barça Regal-Zalgiris Kaunas, on es van dur a terme diverses accions de visibilitat de la campanya.