Acte de tancament de campanya, al Pavelló de la Mar Bella. Foto: Àlex Caparrós - FCB

La Fundació FC Barcelona ha posat el punt final, aquest matí a Barcelona, a la campanya de sensibilització ‘Som el que fem, som el que mengem’, que durant tres mesos ha desplegat per tot Catalunya amb la col·laboració de la Fundació Alícia, la Fundació SHE, la Generalitat de Catalunya i diversos ajuntaments, entre aquests, els de Barcelona.

'Som el que mengem', que ha arribat en total a més de 110.000 beneficiaris, ha aportat el seu gra de sorra per sensibilitzar i promoure entre els nens i joves els bons hàbits, utilitzant com a referents de bona alimentació i de pràctica esportiva els esportistes del primer equip, els joves talents de la Masia i els veterans.

Tombas: "S'han aconseguit tots els objectius marcats"

La cloenda d'aquesta campanya s'ha dut a terme al Pavelló Poliesportiu Mar Bella, on s'ha celebrat una trobada de Futbol 5 organitzada pel Consell de l'Esport Escolar de Barcelona en la qual han participat al voltant de 600 nens i nenes d'entre 6 i 7 anys. A l'acte de tancament de 'Som el que mengem', hi ha assistit el jugador del Barça B Ilie Sánchez, els patrons la Fundació FC Barcelona, Tono Tombas i Rosa Maria Lleal, i el gerent de l'Institut Barcelona Esports (IBE), Xavier Amador.

El jugador del Barça B ha convidat a tots els infants presents a seguir una dieta sana, i, per la seva banda, el patró Tono Tombas ha reconegut que la campanya "ha estat un èxit, perquè s'han aconseguit tots els objectius marcats"; a més, ha recordat que "les experiències dels jugadors i exjugadors del FC Barcelona han estat clau, perquè suposen un mirall per als joves".

La Fundació ha ofert al Pavelló Poliesportiu Mar Bella una xerrada formativa sobre bons hàbits als participants en aquesta trobada esportiva, i ha entregat lots d'alimentació saludable als presents, amb consells per seguir una dieta sana, a més de pomes i aigua, gentilesa de Giropoma i Aquabona. Aquesta mateixa acció s'ha repetit, durant els últims tres mesos, a cinquanta instal·lacions esportives de Catalunya, en les quals han participat uns 17.000 nens.

A la Mercè, a les universitats i al Camp Nou

La campanya acaba on va començar. De fet, la primera acció de 'Som el que mengem' van ser uns tallers d'alimentació saludable per a nens i joves, en el marc de les Festes de la Mercè 2011. A partir d'aquí, el projecte ha recorregut set universistats catalanes (Universitat de Lleida, INEFC Barcelona, Fundació Universitària del Bages, Universitat de Girona, Universitat de Vic, Universitat Rovira i Virgili de Reus i Universitat Rovira i Virgili de Tortosa). Allà s'han fet conferències que han anat a càrrec d'experts en nutrició, i de metges i veterans del FC Barcelona, de les quals n'han pres bona nota 1.400 monitors i entrenadors esportius.

El Camp Nou també va acollir el projecte. La Fundació va repartir, en el partit del Barça-Mallorca de l'octubre passat, 81.000 tríptics informatius i unes 15.000 pomes. La campanya també ha tingut una important repercusió a la xarxa, a través de www.somelquefem.cat, i especialment gràcies als espots publicitaris protagonitzats per Piqué i Messi.