Som el que mengem, a l'INEFC de Barcelona. Foto: Àlex Caparrós / FCB

Aquest dilluns va començar a Lleida el cicle de conferències de 'Som el que mengem'. La cita a la capital del Segre va ser a la Facultat de Medicina de Lleida amb la presència de més d'un centenar d'assistents. Aquest dimarts ha estat el torn de Barcelona, al centre INEFC. Més d'un centenar d'estudiants de Ciències de l'Educació Física i monitors esportius han estat presents en aquesta conferència, que ha comptat amb la participació de l'exjugador del FC Barcelona, David Barrufet, del doctor en medicina i fisiòleg del Club, Franchek Drobnic, i del patró de la Fundació, Enric Roca.

Foment dels hàbits saludables

La xerrada, que ha començat a les 12.30 hores, ha servit per exposar la filosofia nutricional que se segueix al FC Barcelona, tant des del punt de vista mèdic com des del punt de vista esportiu. Joan Aureli i Pere Manuel, experts en educació física de l'INEFC i el metge epidemiòleg de l'ICO, Carlos Alberto González, han completat la sessió.

La Masia i el Barça, un model

En la seva intervenció, el doctor Franchek Drobnic ha explicat el model nutricional que se segueix a la Masia, així com els mètodes d'avaluació que el Club aplica sobre la dieta dels esportistes, especialment en el futbol base. Per la seva banda, l'exjugador d'handbol, David Barrufet, ha explicat com ha canviat en el temps la cura dels esportistes per la seva alimentació. L'exblaugrana ha explicat la importància que, erròniament, se li donava fa uns anys al pes, com a únic indicador de bona salut. Barrufet ha comentat, també, que ha viscut en primera persona el fet que, a mesura que s'ha millorat la dieta dels esportistes, s'han abaixat les lesions i s'ha allargat la vida professional dels esportistes.