Sandro Rosell, instants abans de la presentació de la campanya 'Som el que fem, som el que ens proposem' / FOTO: ÀLEX CAPARRÓS - FCB

La Fundació FC Barcelona ha presentat aquest dijous la tercera campanya de sensibilització de la temporada. Es tracta de ‘Som el que fem, som el que ens proposem’, que neix amb l’objectiu de sensibilitzar la societat sobre la realitat de les persones amb discapacitat física i formar els educadors perquè puguin aplicar l’esport inclusiu; és a dir, que tinguin eines per adaptar les classes d’educació física per tal que els joves amb discapacitat física puguin fer esport en les mateixes condicions que els seus companys.

La campanya està impulsada per la Fundació FC Barcelona de la mà de l’Institut Guttmann i el Comitè Paralímpic Internacional, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i de l’Obra Social de ‘La Caixa’. El projecte reivindica el paper de l’escola com a espai normalitzador i d’igualtat d’oportunitats per a tothom i posa de manifest que a través de la pràctica d’activitat física inclusiva es poden crear camins de coneixement, ensenyament i aprenentatge mutu. En el seu discurs, Sandro Rosell ha expressat la seva satisfacció davant aquesta campanya i n’ha explicat els motius: “Aquesta campanya em fa especial il·lusió perquè està visualitzada en el Messi i el Soufian i perquè és una campanya per formar formadors”.

El vicepresident primer de la Fundació FC Barcelona, Ramon Pont, per la seva part, ha ressaltat que amb campanyes com aquesta el que es pretén és “ser un referent en la difusió dels nostres valors dins i fora del país.” I Ha afegit: “La Fundació vol deixar empremta en la nostra societat”.

Representació institucional

La presentació del projecte, duta a terme aquest dijous a la Sala París del Camp Nou, ha comptat amb la presència del president del FC Barcelona, Sandro Rosell; el vicepresident primer de la Fundació FC Barcelona, Ramon Pont; el director gerent de l’Institut Guttmann, Josep M. Ramírez; el membre del Consell de Govern del Comitè Paralímpic Internacional Miguel Sagarra; el conseller de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, Josep Lluís Cleries; la tinenta d’alcalde de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports de l’Ajuntament de Barcelona, Maite Fandos i el director de gestió territorial i acció educativa de la Fundació "la Caixa", Xavier Bertolín.

Sessions formatives

Entre altres activitats, la campanya oferirà diverses sessions formatives a mestres i joves. La primera se celebrarà aquest divendres 23 de març, al Camp Nou, on diversos metges i mestres d’educació física de l’Institut Guttmann, experts en esport inclusiu, traslladaran a més de 150 educadors catalans, eines i metodologies de treball que permetin als infants amb alguna discapacitat física fer esport en la seva rutina diària d’una manera normalitzada.

Durant el mes d’abril, també a les instal·lacions del Club, se celebrarà la gran Festa de l’Esport Inclusiu, ‘Mou-te i Veuràs...!’, on 700 nens i nenes de 10 escoles de Catalunya i els seus professors participaran en la pràctica de més de 25 activitats esportives inclusives.

Ambdues sessions, compten amb l’experiència i el coneixement de l’Institut Guttmann, que des de fa 8 anys organitza aquestes activitats amb els nens que fan rehabilitació infantil a l’hospital en horari extraescolar i les seves escoles.

Messi es retroba amb Soufian

Els vídeos de la campanya aquest cop estan protagonitzats per Messi, Víctor Sada, Víctor Tomás i Marc Torra. Tots ells comparteixen protagonisme practicant els seus respectius esports (futbol, bàsquet, handbol i hoquei patins) amb infants que pateixen alguna discapacitat física. L’espot protagonitzat pel crac argentí compta amb la col·laboració de Soufian Bouyinza, el jove admirador de Messi que ja va demostrar al programa de TV3 ‘Soufian, el nen que volia volar’ la seva exemplar actitud davant la vida i la seva particular connexió amb el 10 del Barça.