L’activitat ha acabat amb un aeròbic inclusiu amb els 700 participants / FOTO: GERMÁN PARGA - FCB

Aquest divendres, en el marc del projecte 'Som el que ens proposem', s’ha dut a terme una sessió d’esport inclusiu amb 700 alumnes de primària i secundària d’escoles del Barcelonès, el Maresme, el Bages i el Vallès Occidental. L’activitat s’ha celebrat a les instal·lacions del Camp Nou i ha permès als beneficiaris practicar més d’una quinzena de disciplines esportives basades en l’activitat física cooperativa i inclusiva, és a dir, en què hi poden participar en igualtat de condicions tant les persones amb discapacitat física com les que no en tenen. A més d’esports com l’atletisme, l’hoquei i l’handbol, a la sessió d’aquest divendres també s’hi han pogut practicar, entre altres originals activitats, esports d’aventura, danses multiculturals, jocs malabars o trencaclosques gegants.

La sessió ha començat a les 9.30 h del matí a la zona 10 del Camp Nou, on es trobava l’antic camp d’entrenament de la Masia. Totes les activitats han estat dirigides per monitors esportius de l’Institut Guttmann amb l’ajuda de diversos voluntaris de l’Obra Social 'La Caixa'. L’objectiu ha estat demostrar que la inclusió de les persones amb discapacitat física en l’esport és possible en multitud de disciplines. Tots els esports practicats aquest matí han estat adaptats, amb un reglament específic per assegurar l’equiparació de la participació de tots els nens en funció de les seves habilitats.

L’activitat ha acabat amb un aeròbic inclusiu amb els 700 participants, una espectacular coreografia que ha posat el punt final a una jornada d’esport participatiu i enriquidor.

‘Som el que ens proposem’

‘Som el que ens proposem’ és una campanya que pretén sensibilitzar la societat envers la realitat de les persones amb discapacitat física, reivindicar el paper de l’escola com a espai normalitzador i d’igualtat d’oportunitats per a tothom, i posar de manifest que a través de la pràctica d’activitat física inclusiva es poden crear camins de coneixement, ensenyament i aprenentatge mutu.