Sergi Roberto amb la samarreta de l'ICO. Foto: Àlex Caparrós / FCB

L’Institut Català d’Oncologia (ICO) compleix aquest 2011 el seu quinzè aniversari i el Barça s’ha volgut sumar a aquesta efemèride. La Fundació FC Barcelona, que té una estreta relació amb aquesta entitat de lluita contra el càncer, ha facilitat que el jugador del Barça B, Sergi Roberto, hagi gravat un missatge de felicitació que es podrà veure el proper 24 de novembre en el marc d’una jornada científica organitzada per l’ICO.

Col·laboració conjunta

La Fundació i l’ICO col·laboren en el projecte ‘Som el que fem, som el que mengem’, presentat recentment. Aquesta entitat ajuda, en aquesta campanya, a donar informació sobre hàbits saludables basats en la pràctica d’activitat física i en la dieta sana i equilibrada. En concret, durant les properes setmanes, professionals de l’ICO realitzaran xerrades sobre els beneficis d’una dieta equilibrada dirigides a diferents col·lectius: esportistes de base, nens, professors d’educació física, etc.

15 anys de lluita contra el càncer

En el marc d’aquest aniversari, l’ICO organitzarà el proper 24 de novembre una jornada científica en què es presentaran els resultats més recents sobre l’aportació d’aquesta entitat en la lluita contra el càncer. L’ICO, que va entrar en funcionament el 1996, té  la missió de treballar per reduir l’impacte d’aquesta malaltia a Catalunya adoptant un enfocament integral: des de la prevenció i el diagnòstic, fins a les cures pal·liatives i tot tipus de tractaments, passant per la docència i la recerca