Sandro Rosell, Santiago Segurola i Ferran Mascarell. FOTO: ÀLEX CAPARRÓS-FCB.

Es va anunciar a finals de l’any passat, però ha estat aquest dimarts quan Santiago Segurola ha recollit el VIII Premi Internacional Vázquez Montalbán en la categoria de Periodisme Esportiu, a proposta unànime del jurat impulsat des de la Fundació FC Barcelona i el Col·legi de Periodistes de Catalunya.

A l’acte, celebrat al Palau de la Generalitat, hi han assistit, entre d’altres, el Conseller de Cultura del Govern de la Generalitat, Ferran Mascarell, el president del FC Barcelona Sandro Rosell i el degà del Col·legi de Periodistes, Josep Maria Martí. També bona part de la Junta Directiva blaugrana, membres de la Fundació FCB i la vídua i el fill de Manuel Vázquez Montalbán.

“Guardiolista”

En el seu discurs, Rosell recalcava el rigor, l’ètica, el compromís, la pluralitat, la independència de Segurola i, especialment, que sigui ‘futbolero’ i ‘guardiolista’. Igualment ha recordat la seva afinitat amb l’Athletic Club i les bones relacions existents amb els blanc-i-vermells. En aquesta línia, Josep Cortada, director general del Patronat de la Fundació, ha definit el periodista com “un bon hereu de Vázquez Montalbán i ‘Guardiolesc’”.

I admirador de Vázquez Montalbán

El guardonat, per la seva banda, ha explicat que la seva passió pel futbol ve de molt lluny i que el primer cop que es va fixar en el Barça va ser amb l’arribada de Johan Cruyff com a jugador. Santiago Segurola ha revelat que admirava “l’atreviment i la sinceritat” de Vázquez Montalbán, així com la seva capacitat per “desgranar la història del Barça”. Va ser ell qui li va apropar el Club.

L’ara adjunt a la direcció del diari Marca, amb una llarga trajectòria professional, s’ha mostrat convençut de que Manuel Vázquez Montalbán “estaria feliç i orgullós del Barça perquè representa el futbol i perquè té molt present les seves arrels”. Tanmateix ha reconegut que aquest és un reconeixement especial per a ell: “És el premi que més il·lusió em fa perquè Vázquez Montalbán va ser el periodista que tots aspirem a ser”.

[[BOTOVERMELL::DISCURS ÍNTEGRE++Santiago Segurola::http://media3.fcbarcelona.com/media/asset_publics/resources/000/020/167/original/Discurs_Sr.Segurola.v1338982106.pdf::VER::NF::NO-TRACKING::::::]]

Altres premiats

En la categoria de Periodisme Generalista d'aquests premis, convocada pel Col·legi de Periodistes de Catalunya, diversos diaris i grups editorials, han rebut el premi Rosa Marqueta i Fran Llorente, caps d'informatius de TV3 i TVE, respectivament.