Rodatge de l'espot de la campanya en la que Piqué és un dels protagonistes / FOTO: ÁLEX CAPARRÓS - FCB

Amb l'objectiu de promoure els hàbits saludables, com una dieta sana i la pràctica d'esport amb regularitat, la Fundació FC Barcelona presenta la campanya de sensibilització 'Som el que fem, som el que mengem', amb la col·laboració de la Fundació Alícia, la Fundació SHE, la Generalitat de Catalunya i diversos ajuntaments catalans, entre aquests el de Barcelona.

'Som el que fem, som el que mengem' pretén sensibilitzar i promoure entre els nens i joves els bons hàbits, utilitzant com a referents de bona alimentació i de pràctica esportiva els esportistes del primer equip, els joves talents de la Masia i els veterans. Els menús de la residència d'esportistes del Club esdevenen per a aquesta campanya un referent de bona alimentació.

Presentació a la Masia

A l'acte de presentació hi han participat Sandro Rosell, president del FC Barcelona; Ramon Pont, vicepresident primer de la Fundació FC Barcelona; Ferran Adrià, president del consell assessor de la Fundació Alícia; Valentí Fuster, president de la Fundació SHE; Boi Ruiz, conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya i Maite Fandos, tinenta d'alcalde de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports de l'Ajuntament de Barcelona.

La campanya, per tot Catalunya

El projecte està destinat a la societat catalana en general, però especialment al públic jove. Durant les Festes de la Mercè 2011, els dies 24 i 25 de setembre, de 11 a 19 hores, es desenvoluparan activitats presencials als Jardins de Salvador Espriu (Jardinets de Gràcia) de Barcelona, amb tallers per aprendre a menjar millor i activitats esportives. Durant l'últim trimestre de l'any es duran a terme també conferències en centres universitaris, a càrrec d'experts en nutrició, medicina i esport, a més d'activitats esportives a les instal·lacions del Club. 'Som el que fem, som el que mengem' recorrerà tot Catalunya i arribarà a 50 municipis de Catalunya. A cada ciutat s'hi celebrarà una festa en què s'oferiran 'packs d'alimentació saludable' a tots els participants, així com informació sobre l'activitat física, l'esport i la dieta sana.

Espots amb Piqué i Messi i pàgina web

'Som el que fem, som el que mengem' té uns padrins excepcionals. Gerard Piqué i Leo Messi han cedit la seva imatge per a la campanya i són els protagonistes d'uns espots on expliquen la importància que té fer esport i menjar sa. El lloc de la campanya www.somelquefem.cat conté informació sobre els hàbits saludables i disposa també de material educatiu.

‘Som el que fem...’, quatre campanyes

'Som el que fem...' és un programa marc que la Fundació FC Barcelona desplega aquesta temporada dintre del qual es programaran quatre campanyes de sensibilització, entre aquestes la que avui es presenta. En properes edicions es tractaran el respecte a la diferència en l'esport de base, la solidaritat amb els més necessitats i la integració de la discapacitat en l'esport.