Presentació dels Special Olympics amb Nagy i Javi Rodríguez / FOTO: ÁLEX CAPARRÓS - FCB

Laszlo Nagy i Javi Rodríguez són els nous padrins dels esportistes Special Olympics, tal com s'ha donat a conèixer aquest dijous en la roda de premsa que s'ha dut a terme al Palau Blaugrana. L'acte també ha servit per recordar la XIV Marxa Special Olympics que se celebrarà aquest diumenge 27, així com també el lliurament dels III Premis Nacional que s'atorguen a persones i entitats que promouen l'esport com a eina d'integració social.

La Marxa Special Olympics és un dels actes que se celebren anualment per commemorar el Dia de les Persones amb Discapacitat i, que amb una assistència mitjana d'unes 2.000 persones, ja s'ha convertit en una de les caminades més populars de Barcelona. Sota el lema 'Tots junts som imparables', la Marxa, convocada per Special Olympics, la Federació ACELL, Dincat i Cocarmi, tindrà lloc el diumenge 27 a les 10.30h. Sortirà des de la plaça Maria Cristina (Barcelona) i arribarà al Palau Blaugrana, on tindrà lloc una festa oberta per a tothom.

Al Palau, com a casa

Els dos jugadors de l'handbol i el futbol sala del Barça han estat presents en aquesta presentació de Special Olympics. Laszlo Nagy s'ha mostrat obert a participar en aquesta iniciativa, amb la col·laboració del Barça, i ha dit "que sempre serà la vostra casa". Per la seva banda, Javi Rodríguez s'ha mostrat "orgullós" d'apadrinar aquesta Marxa i ja espera que arribi diumenge: "Estic molt content i, si us dic la veritat, tinc moltes ganes que comenci la festa i poder ser amb tots vosaltres".

Suport de la Fundació FC Barcelona

L'apadrinament per part de jugadors del FC Barcelona és un dels acords del conveni signat entre la Fundació FC Barcelona i Special Olympics Catalunya per donar més visibilitat a la pràctica de l'esport entre persones amb discapacitat intel·lectual. En nom de la Fundació, ha intervingut Sergi González, secretari i patró, que ha volgut destacar la pràctica de l'esport com a eina principal d'integració, i ha posat de manifest també la importància que tenen les relacions amb ACELL i Special Olympics Catalunya.

A la festa que se celebrarà aquest diumenge al Palau Blaugrana, després de la Marxa, també es farà un acte especial per recordar els Jocs Special Olympics de Barcelona i Vilanova del 1992. Un atleta de Special Olympics, Epi i Antonio Rebollo reviuran en directe la famosa encesa del peveter del 1992. Les actuacions d''Els Catarres', 'Els Manolos' i exhibicions de futbol completaran la festa.