D'esquerra a dreta: Sandro Rosell, Boi Ruiz, Valentí Fuster, Ferran Adrià, Maite Fandos, Ramon Pont i Carles Vilarrubi / FOTO: ÁLEX CAPARRÓS - FCB

La Masia, la que fins aquest estiu ha acollit les joves promeses del FC Barcelona, ha estat l’escenari de la presentació de la campanya ‘Som el que fem, som el que mengem’, posada en marxa per la Fundació del FC Barcelona. L’edifici on s’ha forjat l’excel·lència esportiva que avui en dia es veu plasmada en l’equip de Guardiola ha estat el millor escenari per presentar una iniciativa amb què es vol arribar a una altra excel·lència, la relacionada amb l’alimentació i per extensió amb la salut.

Tres referents d’èxit

Amb la presència de dues eminències en els seus camps, el cardiòleg Valentí Fuster i el cuiner Ferran Adrià, el president del FC Barcelona Sandro Rosell ha explicat que en el moment d’iniciar la campanya que vol fomentar els hàbits alimentaris saludables “volíem tenir els millors, volíem aprendre dels millors”. I entre els millors, Rosell no ha dubtat a incloure Pep Guardiola i destacar les característiques de tots tres. “Són tres persones estratosfèriques, diferents, i que aporten coses al nostre país a les quals hem de donar valor i promoure. Són els millors en el que fan, els tres són del Barça i són catalans”. Davant d’aquests factors, Rosell té molt clar que el projecte ‘Som el que fem, som el que mengem’ “només pot anar bé”.

“Millorar els hàbits de conducta”

Tant Valentí Fuster com Ferran Adrià coincideixen que els nens i joves, el futur de la societat, han de tenir una determinada educació alimentària. En aquest sentit Fuster creu que cal fomentar entre el jovent “l’exercici físic, l’alimentació i dir no al tabaquisme i a les drogues”. Un trinomi, com ha definit aquest cardiòleg que viu des de fa anys a Nova York, que permetrà evitar bona part de les malalties cardiovasculars.

Ferran Adrià, per la seva banda, sap que la marca Barça “és un referent” a l’hora d’impulsar una campanya que pretén ensenyar “una actitud davant la societat en què l’alimentació és fonamental”. Davant d’això Rosell ha promès que el Club “posarà tot el compromís i infraestructura per arribar a tots els nens”.