Ramon Condal, president de l'Espanyol, Lluís Martínez Sistach, cardenal arquebisbe de Barcelona, i Sandro Rosell, president del FC Barcelona / FOTO: GERMÁN PARGA - FCB

Sandro Rosell, Lluís Martínez Sistach i Ramon Condal / FOTO: GERMÁN PARGA - FCB

Acte de presentació de l'acord amb Càritas / FOTO: GERMÁN PARGA - FCB

El president del FC Barcelona, Sandro Rosell, ha participat aquest dimecres en l’acte de presentació del projecte de Càritas ‘Joves a l’atur', una iniciativa del cardenal arquebisbe de Barcelona, Lluís Martínez Sistach, amb motiu dels seus 50 anys com a sacerdot. El projecte, presentat a l’Arquebisbat de Barcelona, ha comptat amb la presència del cardenal Martínez Sistach i del president del RCD Espanyol, Ramon Condal, entitat que també col·labora en el projecte.

El president Sandro Rosell creu que el FC Barcelona “ha de col·laborar en temes greus com l’atur. Amb aquesta iniciativa, volem que la gent s’adoni del problema social que és l’atur”. Per la seva banda, l’arquebisbe Lluís Martínez Sistach agraeix el suport del Barça, “que va demostrar de seguida la seva predisposició a col·laborar amb el projecte”, i s’ha adreçat als representants del FC Barcelona i l’Espanyol per dir-los que “en nom de tots els joves que estan a l’atur i les seves famílies, moltes gràcies”.

El programa ‘Joves a l’atur’ pretén fer front als alts índexs d’atur juvenil, que ara mateix se situen per sobre del 50%, i ofereix orientació laboral, cerca de feina, borsa de treball i coneixement de la llengua a joves en risc d’exclusió social.

Pràctiques formatives al FC Barcelona

Per reforçar aquesta iniciativa, la Fundació FC Barcelona i Càritas han signat un acord de col·laboració pel qual 50 joves involucrats en programes d’inserció laboral d’aquesta entitat faran pràctiques formatives a les instal·lacions del FC Barcelona desenvolupant tasques de manteniment, magatzem, jardineria i serveis auxiliars.

Alhora, el FC Barcelona vol donar difusió a la campanya ‘Joves a l’atur’ i per aquest motiu durà a terme diverses accions de visibilitat sobre aquest projecte al Camp Nou durant el partit de Lliga davant el Màlaga.

“Abidal evoluciona favorablement”

Durant l’acte, el president Sandro Rosell ha explicat que “tant Abidal com el seu cosí evolucionen favorablement, però no podem donar més informació per exprés desig de la família”. El jugador va ser intervingut aquest dimarts del trasplantament de fetge.