Els nens brasilers durant la visita al FCB Museo. Foto: Alex Caparrós-FCB

El vicepresident del Patronat de la Fundació, Ramon Palou, va rebre aquest dissabte al Camp Nou a més d'un centenar de joves músics que pertanyen a l'Orquestra Simfònica Juvenil de Goiás (Brasil), que van poder gaudir del partit contra el Mallorca al Camp Nou. Abans, i de la mà del Barça i la seva Fundació, els nens van poder visitar el FCB Museu, les diferents instal·lacions del Club i van ser obsequiats amb diversos regals blaugrana. Cal recordar que aquests joves provenen de les zones més desafavorides de Brasil, i a través del programa de beques de l'Orquestra han tingut accés a educació musical i han pogut iniciar-se en la pràctica d'un instrument dins de l'Orquestra.

Gràcies a Endesa Brasil aquest joves músics han pogut viatjar a la Ciutat Comtal i conèixer el Barça de la mà de la Fundació. L'any 2009 Endesa Brasil ja va iniciar la seva vinculació amb l'orquestra i, des de llavors, 12.000 nens han tingut l'oportunitat d'assistir als concerts de l'Orquestra Simfònica Jove de Goiás i apropar-se, d'aquesta manera, al món de la música.

Gira de concerts benèfics per Catalunya

Aquesta tardor, i per primera vegada, l'Orquestra Simfònica Jove de Goiás surt del Brasil per fer una gira de sis concerts a Catalunya. Aquests joves músics tocaran a:

-Lleida: diumenge 30 d'octubre (Auditori Municipal Enric Granados)

-Girona: dilluns 31 d'octubre (Auditori Palau de Congressos)

-Vila-seca: dijous 3 de novembre (Auditori Josep Carreras)

-Barcelona: divendres 4 de novembre (Palau de la Música)

Els dies de concert, en els quals les entrades seran gratuïtes, es farà una recollida voluntària d'aliments a favor del Banc dels Aliments. Darrerament la Fundació FC Barcelona i la Fundació Banc dels Aliments ja van treballar junts recollint 201.804 quilos d'aliments bàsics en el marc de la campanya 'Enviem la fam a la porra' per tal de beneficiar persones en situació de vulnerabilitat i sensibilitzar els ciutadans en aquesta causa.