Abidal és un dels jugadors del primer equip implicats en la campanya.

Després de l'èxit de la campanya 'Som el que mengem', pel foment dels hàbits alimentaris saludables, la Fundació FC Barcelona llança una nova campanya de sensibilització anomenada 'Som el que respectem'. Aquest cop l'objectiu és fomentar el respecte, la tolerància i la bona convivència, especialment entre els més joves, partint d'exemples derivats de la pràctica esportiva i del futbol en particular.

La presentació del projecte ha comptat amb la presència del president del FC Barcelona, Sandro Rosell, el vicepresident primer de la Fundació FC Barcelona, Ramon Pont, el conseller de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, Josep Lluís Cleries, la quarta tinent d'alcalde i regidora de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports de l'Ajuntament de Barcelona, Maite Fandos, el responsable de responsabilitat social de la UEFA, Patrick Gasser, i representants del Centre Unescocat i de l'Obra Social La Caixa.

Presència al Saló de la Infància, al Camp Nou i al Palau

Del 27 de desembre al 4 de gener la Fundació durà aquest projecte al Saló de la Infància de Barcelona. Allà s'instal·larà un estand lúdic i educatiu de més de 500 m2 on es desenvoluparan activitats i jocs relacionats amb el valor del respecte. Aquest saló, que atrau famílies i nens d'entre 4 i 13 anys, compta amb més de 180.000 visitants anuals.

Durant els propers dos mesos 'Som el que respectem' també arribarà al Camp Nou i al Palau Blaugrana. Com en altres ocasions, la Fundació oferirà informació sobre la campanya als socis i aficionats que assisteixin a un partit.

Implicació del primer equip

La Fundació també desplegarà durant els propers dies una campanya de visibilitat a la xarxa. El projecte compta, com a principal element de comunicació, amb un espot on  participen Messi i Abidal. En aquesta peça queda palès l'esperit de convivència que regna al primer equip; un grup que pren la tolerància i el respecte als altres com a valors imprescindibles tant en la pràctica esportiva com en el seu dia a dia.

Ampli material audiovisual de sensibilització

La campanya també compta amb altres documents audiovisuals de sensibilització disponibles al web www.somelquefem.cat. Entre aquests, entrevistes amb els alumnes i tècnics de l'FCB Escola; deu clips amb consells pel foment del respecte i la convivència, a càrrec d'aquests joves, i una xerrada amb l'exblaugrana Lilian Thuram, on explica la tasca de la seva fundació contra el racisme i la seva pròpia experiència en relació amb els valors que fomenta la campanya.