El nou Espai Fundació, al Museu FCB. Foto: Àlex Caparrós / FCB

La Fundació FC Barcelona ha inaugurat aquest dimecres el seu nou espai al Museu FCB, que es troba ubicat a la primera planta d’aquesta instal·lació. L’objectiu d’aquest projecte és donar a conèixer als milers de visitants que passen cada dia pel Museu quines són les principals accions socials i solidàries de la Fundació i els valors que les impulsen.

"Un petit espai però molt gran en valors”

L'acte ha estat presidit per Sandro Rosell, president del FC Barcelona, acompanyat del directiu Ramon Pont, del president del Comitè Català de l'Unicef, Pablo Giménez-Salinas, i altres membres de la Junta del Club i del Patronat de la Fundació.

Per a Rosell es tracta “d’un petit espai, molt gran en valors” que “serveix per entendre el que signifiquen els títols que el Barça guanya fora del terreny de joc”. Ramon Pont ha qualificat el dia “d’històric per a la Fundació” i Giménez-Salinas ha recordat “l’arrelat compromís del Barça amb els infants” i ha agraït a la Fundació que “el missatge de l’Unicef estigui a l’abast de tots”, en alusió al treball conjunt que duen a terme les dues entitats.

Els cinc valors bàsics

Es tracta d'una àrea de 90 metres quadrats, situada a l'esquerra de l'entrada principal del Museu, dividida, bàsicament, en tres parts. D'una banda, cadascun dels cinc cubs blaugrana que es troben repartits a terra, l'entrada de l'espai, simbolitzen els valors de l'esport que serveixen de guia a la Fundació en l'aplicació dels seus projectes: solidaritat, respecte, responsabilitat, igualtat i honestedat.

Els projectes, sobre el taulell

D'altra banda, un taulell retroil·luminat de gairebé 10 metres amb forma ondulada ofereix informació sobre la Fundació i sobre cadascun dels seus projectes. En aquest panell el visitant pot descobrir els objectius de la Fundació i veure la seva evolució en el temps des de la seva creació. Les aliances establertes amb l'Unicef, la Bill&Melinda Gates Foundation, la Fundación Pies Descalzos, el BID, la Fundación Leo Messi, entre d'altres, tenen també el seu espai, així com el programa Futbol Net i les campanyes emmarcades en el projecte de sensibilització 'Som el que fem...'.

Una gran projeccció sobre 37 cubs

La principal atracció és la impressionant projecció audiovisual sobre estructures volumètriques que domina l’espai. Sis projectors llancen imatges, simultàniament, sobre 37 cubs apilats davant la paret. Aquesta projecció de gran format, anomenada mapping, usa la pantalla múltiple i ofereix al conjunt una sensació de tres dimensions. La peça audiovisual, d’uns cinc minuts de durada, es repeteix automàticament i combina música, fotografies, vídeos i motion graphics per comunicar de manera poètica els projectes de la Fundació. En aquesta pel·lícula es poden veure des dels jugadors del primer equip, fins als beneficiaris de molts dels projectes, passant per les escenes més emblemàtiques fruit dels acords establerts amb entitats d’arreu del món.