Estand de 'Som el que respectem', al Festival de la Infància de Barcelona. FOTO: ÀLEX CAPARRÓS / FCB

La Fundació FC Barcelona considera acomplerts els objectius que s'havia marcat amb el projecte 'Som el que respectem', una campanya de la qual es destil·len resultats molt positius i que, durant gairebé tres mesos, ha fomentat el respecte, la tolerància i la bona convivència especialment entre els més joves, partint d'exemples derivats de la pràctica esportiva i del futbol en particular.

El projecte ha aconseguit arribar a col·lectius amb necessitats molt específiques en aquesta matèria i ha comptat amb portaveus de primer ordre per difondre el missatge, que, alhora ha estat recolzat per vídeos de sensibilització d'àmplia difusió, sobretot a les xarxes socials. "Hem aconseguit transmetre als més joves que el respecte i la tolerància són  indispensables per a una convivència pacífica i l'esport és una font inesgotable d'aquests valors", ha assegurat Ramon Pont, vicepresident primer del Patronat de la Fundació.

Més de 46.000 beneficiaris a salons especialitzats

'Som el que respectem' va iniciar el seu recorregut, el mes de desembre, al Festival de la Infància de Barcelona. Allà, uns 40.000 infants van passar per l'estand d'aquest projecte i van poder gaudir de diversos jocs educatius basats en l'esport i el respecte. El primer equip també es va involucrar en la causa. Cesc, Thiago i Fontàs van visitar aquest estand i van compartir una estona de joc amb els més joves. 'Som el que respectem' va estar present també al Saló de Formació i Ocupació de Girona, per on van passar uns 6.500 estudiants.

Amb l'aportació de Thuram

L'exblaugrana Lilian Thuram va aportar el seu gra de sorra al projecte. El francès va visitar Barcelona per oferir diverses xerrades formatives en el marc d'aquesta campanya. Thuram es va reunir amb 30 dones petanyents a organitzacions que treballen per eradicar la violència de gènere; va oferir una xerrada a 18 educadors del barri del Raval de Barcelona i, a la Sala Roma del Camp Nou, va compartir un col·loqui amb 250 joves nouvinguts. Posteriorment també va  sopar i va oferir una sessió formativa als residents de la Masia. "Amb l'aportació dels jugadors del primer equip i de Thuram s'ha aconseguit apropar demanera eficaç el missatge, fer-lo accessible als joves i dotar-lo de rigor.", ha recordat Pont.

Una campanya viva a la xarxa

La campanya, que ha tingut a la xarxa una de les seves principals vies de difusió, ha ofert diversos materials audiovisuals de sensibilització disponibles a www.somelquefem.cat i a les xarxes socials del FC Barcelona, on han tingut una destacable acollida.

'Som el que respectem' ha comptat amb el suport del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, de l'Ajuntament de Barcelona, de l'àrea de responsabilitat social de la UEFA, del Centre Unescocat i de l'Obra Social La Caixa.

La campanya s'engloba en el projecte marc 'Som el que fem...' de la Fundació FC Barcelona, que agrupa una sèrie de campanyes de sensibilització de foment de valors i de conductes saludables entre les quals es troba també 'Som el que mengem'.